Haha ja @Zirx je moet wel wat vaker inchecken in dit draadje
Zo, wat gaaf zeg, 321!
Helemaal eens met deze stelling, doe precies zo met mijn 3861. De gebruikssporen storen me niet. Sterker nog, ik kijk met jaloezie naar een collega van me met zijn volledig doorleefde Explorer II…zo tof, een horloge met leven.
Leuk! Flinke pols ook.
Toch ook de Ko maar eens op mijn Mark40 gezet. Bevalt goed en is een prima overbrugging in afwachting van de ultrasoon reiniger die onderweg is. Dan eens de stalen band reinigen en kijken wat goed bevalt.
Die van mij of van die kleine?
Dat is inderdaad een sterke patina voor een late 145.022 of 3590.50. Heeft de horlogemaker bevestigd dat de hesalite de boosdoener is? Kan ook vocht zijn dat via een verouderde pakking in het achterdeksel naar binnen is gekomen.
Zonde! Wellicht wordt het nog lichter als je het vaker buiten draagt?
Hier mijn 3590.50 vanochtend. In de schaduw is zijn de indexen ook meer donker en geliger.
Mijn 1990 3590.50 is al vrij stevig gepatineerd, maar niet zoals die van 2 hierboven.
Ik houd wel van goed verkleurde wijzers en markeringen:
Of een uit de hand gelopen magnetron of koffiedrap projectje?
Ik vertrouw die patina vaak maar matig…
Geen idee, maar zo ziet het er vaak wel uit bij teveel vocht in het horloge.
Hier een plaatje genomen in de schaduw, wat mij betreft de mooiste patina van alle Speedmastergeneraties, waarschijnlijk door de dik aangebrachte indexen.
De 3590.50!
Ik wacht ook met smart op deze die nog binnen moet komen.
Mooie creme patina al en gelukkig nog met mooie wijzers want vaak zijn die toch erg lelijk bij oudere speedies.
Mooi! Wanneer krijg je 'm binnen? Ziet er heel netjes uit, alleen klopt de band niet naar wat ik nu kan zien. Dat zijn 1469 banddelen van de Speedmaster reduced, mogelijk ook de verkeerde sluiting. Dat zie je aan de gepolijste centerlinks en dat het qua breedte niet goed aansluit op de 812 endlinks (deze zijn wel juist). Hebben ze dat wel gemeld?
Zo hoort het eruit te zien. Het oppervlak van een 1479 is volledig geborsteld (zijkant is gepolijst) en de breedte van de band loopt mooi over in de 812 eindschakels.
Yes was erbij vermeld.
Oorspronkelijk alleen de head gekocht maar deze band bleek er op te zitten dus ik doe er niet moeilijk over.
Ok duidelijk! Netjes dat ze het gemeld hebben en je kan de band nog verkopen. Uit welk jaar is deze? Gokje, 1994?
Oeh Dichtbij 4832XXX serial dus rond 1996.
Ben momenteel aan het kijken met verkoper om de 1469 band te ruilen met een 1479 aangezien ze nog voldoende hebben liggen.
Zoektocht voor nu is ook om een vroege 3572.50 met 863 uurwerk te vinden. Momenteel ook een 3572 en 3573 in bezit met 1863 maar ja vind een net wat aparter model altijd wel leuk.
Leuke hobby hé! Fijn dat je nog voor prima prijzen kan shoppen als het gaat om jaren negentig en laat jaren tachtig Speedmasters. Mag ik vragen wat je nu allemaal in de collectie hebt?
‘Collectie’ of handel?
Is toch algemeen bekend?