Nu nog iets om van te dromen als toerist, maar wie weet over een jaar of 20 tot 30 heel normaal? De luchtvaart is vanaf 1900 razend snel gegaan, dus wie weet gaat dat straks met de commerciële ruimtevaart ook wel gebeuren.
Balen! Dit verschieten gebeurt heel eenvoudig als je de chronograafwijzer niet in het midden (neutrale stand) hebt staan na een volledige reset. Heb dit ook op mijn Speedmasters als ik de chronograafwijzer ergens anders parkeer zodat ik bijvoorbeeld het logo beter kan zien. Na een actief dagje staat de wijzer van de rechter subdial (minuten counter) opeens een paar streepjes verder. De meningen lopen uiteen maar een Omega Boutique horlogemaker gaf aan dat dit kan, omdat het chronograafmechanisne nog wel geactiveerd, ook al heb je het stopgezet. Gebeurt dus niet als je chronograaf hebt gereset.
Dit verklaart overigens niet waarom het verder niet goed werkt. Als er verder geen optische schade aan het horloge is, kan het zijn dat bijvoorbeeld een onderdeel van de chronograaf is losgekomen. Loopt het horloge verder wel goed?
Sowieso laten maken door Omega, want anders vervalt de rest van de garantie? Dat is nu nog meer dan de 2 jaar die je krijgt bij een horlogemaker.
Als het binnen jouw huis is gebeurd, wordt dat gedekt door je inboedelverzekering dacht ik. Ik heb een keer een flinke kras in de AR coating van een IWC gezet door gereedschap dat erop viel (oeps) en het vervangen van het saffierglas werd vergoed (minus eigen risico natuurlijk).
Jep ik snap hem. Ik doe het inderdaad voor de foto, maar reset de chronograaf altijd daarna.
Maandag wordt er naar gekeken door een gecertificeerde Omega horlogemaker. Dan zal blijken of het een snelle fix zal zijn of een wat langere ingreep. Uiteraard hoop ik op dat eerste haha. Verder loopt ie prima! De chronograaf werkt verder ook. Dus de wijzertjes van de rechter, de onderste sub dial en de chronograafwijzer lopen gewoon. Je kan het ook pauzeren en weer verder laten lopen. Alleen bij de reset springt de rechter sub dial en de wijzer dus niet naar nul. De onderste wel.
Ik ben al lang blij dat er verder geen krassen op de kast of band zitten. Alleen een heel oppervlakkig krasje op het glaasje, maar dat is zo weg te poetsen
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Ik dacht al, of je hebt hem heel snel laten maken of je stelt je aan want niks te zien
Maar ff zonder dollen, wel vervelend. Heb je eindelijk je grail te pakken krijg je dit… gelukkig is alles te fixen maar je zal jezelf wel een paar keer voor de kop hebben geslagen. (Althans dat zou ik gedaan hebben)
Hahaha meestal maak ik een aantal foto’s tegelijk, zodat ik altijd wat in het archief heb.
Haha ja, want dit overkomt mij echt nooit. Ik heb nog nooit iets per ongeluk uit mijn handen laten vallen. Eens moet het de eerste keer zijn. Jammer dat het dan niet een bord was of zoiets