Na twee maanden in de veronderstelling te hebben verkeerd dat mijn Speedmaster gestolen was, en ongeveer diezelfde periode hier te hebben gelurkt ter inspiratie, is hij er terecht! Lang verhaal kort, ik had hem ergens op een totaal onlogische plek neergelegd en was dat compleet vergeten;)
Geïnspireerd door @JuKo ben ik vandaag ook weer lekker aan de slag gegaan met het fotograferen van mijn horloge. Maar allereerst kudo’s voor je mooie foto’s JuKo, ze zien er weer top uit!
Zelf stond dit weekend voor mij ook in het teken van de ruimtevaart. Ik heb namelijk al een tijdje een Lego Apollo 11 in de hoek staan (tezamen met een Saturn V raket die ik volgend weekend ga maken) en heb de Apollo 11 dit weekend in elkaar gezet (zie onderstaande foto ter vermaak).
Nu zag ik ook de Fotochallenge voorbijkomen en uiteraard was het een mooi moment om ook hieraan mee te doen. Niet met de Apollo 11 natuurlijk, dit heeft Juko al geweldig vastgelegd, dus ik ben voor de Apollo 12 gegaan. Onderstaand mijn bijdrage aan de wedstrijd.
Beetje achtergrond: Bovenstaand mijn Speedy op de foto met Alan L. Bean & Charles “Pete” Conrad Jr. en mijn eigen Hasselblad camera uit de jaren 60. Eerst even over de heren. Beide heren zijn, tezamen met Richard F. Gordon Jr. met Apollo 12 op 14 november 1969 naar de maan vertrokken. Zij zijn op 19 november 1969 op de maan zijn geland en hebben hier veel onderzoek gedaan en foto’s gemaakt. En je raadt het al… de foto’s die de heren maakte zijn allemaal gemaakt met Hasselblad camera’s (je ziet hem op de buik hangen). Zelf heb ik ook een Hasselblad camera (500EL/M 20 years in Space model) welke uiteraard niet op deze foto mocht ontbreken. Op de achtergrond zie je verder Bean (3e man ooit op de maan) groot in beeld en in zijn visor zie je als je goed kijkt ook nog Conrad staan.
Hey wat leuk zeg! De Lunar Lander zit leuk in elkaar hè? Oeh ik ben wel een tikkeltje jaloers dat je de Saturn V ook hebt! Die zou ik er ook nog wel eens bij willen hebben. Ik heb deze raket in het echt gezien bij NASA. Wat een ding zeg. Hij ligt op zijn kant en het duurde ongeveer 5 minuten om er volledig langs te lopen van de bodem tot de top. Als je ruimtevaart liefhebber bent, is het zeker een keer de moeite waard om langs NASA te gaan.
Nice! Een mooie concurrerende foto! Erg leuk ook met de Hasselblad. Die mocht inderdaad niet ontbreken.
Hey wat leuk zeg! De Lunar Lander zit leuk in elkaar hè? Oeh ik ben wel een tikkeltje jaloers dat je de Saturn V ook hebt! Die zou ik er ook nog wel eens bij willen hebben. Ik heb deze raket in het echt gezien bij NASA. Wat een ding zeg. Hij ligt op zijn kant en het duurde ongeveer 5 minuten om er volledig langs te lopen van de bodem tot de top. Als je ruimtevaart liefhebber bent, is het zeker een keer de moeite waard om langs NASA te gaan.
Thnx voor de tip! Wil zeker nog een keer naar NASA! En de Lunar zit zeker leuk in elkaar! De Saturn is ook erg gaaf. Heb die van mij via marktplaats gekocht voor 50 euro. Hij was niet compleet, maar in the end viel het wel mee. Er misten 3 stukjes en die heb ik bij Lego besteld. Als je er eentje zoekt is het zeker slim om op mp te kijken. Scheelt een bak geld.
Nice! Een mooie concurrerende foto! Erg leuk ook met de Hasselblad. Die mocht inderdaad niet ontbreken.
Ah dat wist ik niet, hij was heel lang te koop. Niet te lang wachten dan, de prijzen schieten altijd omhoog. Ik zie dat het nu al voor 100 euro meer op webshops staat.
Nu ik weer eens met mn neus bovenop het horloge zit heb ik een merkwaardig gedraging ontdekt. De kleine secondewijzer beweegt in schokjes, en wel alleen als hij (verticaal gezien) naar beneden beweegt. Als hij omhoog beweegt tegen de zwaartekracht in loopt hij wel soepel. Als ik het horloge omdraai blijft dit gedrag hetzelfde maar dan dus aan de andere kant, schokkend naar beneden.
De secondewijzer van de chronograaf loopt wel altijd soepel. Er is verder ook geen abnormale afwijking waarneembaar.
Iemand een idee? Gaat dus om een reduced uit grofweg 2006. Is bij Omega geweest voor een full service in 2012 oid.