Bedoel je dan een service beurt bij een horlogemaker of opsturen naar Omega? Voor dat laatste voel ik niet zoveel omdat de kosten daarvan richting 50% van de marktwaarde gaan… En wat betreft dat eerste heb ik mij laten vertellen dat de reduced eigenlijk niet te servicen is een Omega daarom gewoon de hele chrono module vervangt.
Op zich loopt het horloge prima dus is er dan een reden om hem toch asap te laten servicen omdat er mogelijk iets volledig in de soep draait? Of kan ik net zo goed gewoon wachten tot hij er mee ophoudt of zo’n grote afwijking heeft dat hij onbruikbaar wordt?
Op zich heb ik geen last van dat schokkerige wijzertje dus als wachten verder geen kwaad kan (Omega vervangt toch de hele boel) dan ben ik geneigd gewoon zo lang mogelijk te wachten met die service.
Eerder doen voegt dan eigenlijk niets toe (afgezien van dat wijzertje niet nog jaren aan te hoeven zien), of zie ik nu iets over het hoofd?
Als je heel lang wacht met service kan dat negatieve gevolgen hebben en voor meer onderhoud zorgen. Aangezien het uurwerk van je reduced meestal toch geheel/gedeeltelijk wordt vervangen is dat in dit geval minder erg.
Ik ook. Straks slijten er eventueel nog meer onderdelen en werkt en moeten er meer onderdeeltjes vervangen worden. Dan kan de service alleen maar duurder worden.
Een service bij Omega kost voor een chronograaf trouwens €950, volgens Omega’s website. Ik zag laatst een filmpje en hij wordt dan wel weet echt als nieuw!
Valt wel mee toch? Het reflecteert minder dan saffier. Bij saffier hield ik vaak zwarte panelen er bij. Bij plexi heb ik de panelen nauwelijks meer nodig.
Denk doordat plexi boller is, je vaker een vorm van reflectie houdt.
Bij saffier is het glas vlakker waardoor je, of heel veel reflectie hebt, of vrijwel niks.
Hierbij 2 foto’s op dezelfde plek gemaakt, maar met een kleine standsverandering van de pols op de tweede foto.