Heb je ook een foto als die dicht is?
Ja, is een oude doos.
Wat wil je meer weten?
Zeker! ! De doos heeft zijn beste tijd gehad. Maar ik kan er op internet eigenlijk niks over vinden. Ben bijvoorbeeld benieuwd naar het steentje dat er in zit. Denk dat het een gimmick is, maar dat zou ik graag zeker weten. Speedmaster doos dicht|281x500
Haha, joh!
lijkt deze er niet op:
Ja inderdaad, thanks! In ieder geval een startpunt voor m’n verdere zoektocht.
Volgens mij is dit de doos voor de Omega Seamaster Polaris titaan
Ja daar lijkt het wel op, inderdaad! Heb hier: https://omegaforums.net/threads/speedmaster-from-the-90s-with-strange-box.72009/ nog een Speedmaster gevonden in eenzelfde doos.
Dit voelt haast als vloeken in de kerk maar die nieuwe band van de speedy…. Ik ben er niet 100% content mee. M’n “oude” speedy op de 1171 gaat deze week de deur uit en daarom de nieuwe heel dit weekend aan de pols. Maar zoals al eerder aangegeven het is of te strak of te los. De andere sluiting optie om dit probleem te tackelen…. ik ben er niet kapot van als ik t op plaatjes zie. De sluiting valt gewoon minder plat op de pols ….
Dus misschien dat ik er voor ga kiezen om een aftermarket stalen band erop te zetten waarbij de clasp meer fijnafstelling heeft als de originele.
Wie heeft daar al ervaringen mee?
De Uncle Seiko banden voor Speedy zijn goed en mooi. Weet niet of ze al naadloos passen op de laatste versie.
Ik ben overigens wel fan van de nieuwe band. Als je experimenteert met drie variabelen: schakels, de fijnverstelling in de band en de positie van de sluiting, dan zou een goede fit toch moeten lukken.