Speedmaster only IV

:grimacing: buiten een schakel erin of eruit of de 2 plekjes voor de pushpin zie ik geen mogelijkheden?

1 like

Dit een oplossing?

1 like

Stukje al eens gelezen inderdaad maar of ik snap t niet of t klopt gewoon niet…

Hier staat toch dat er aan beide kanten van de clasp verstelmogelijkheden zitten ?

Bij mij toch echt alleen maar aan 1 kant.

Met ‘on either side’ bedoelen ze de zijkant niet de voor- en achterkant. Het gaat dus om de gaatjes ‘aan beide kanten’ waar de push pin in valt/steekt. Verstelling is inderdaad maar aan 1 kant mogelijk

Mooie nato! Welk merk is’t? :blush:

1 like

Even wat kleur na al deze monochroom Speedies :wink::orange_heart:

29 likes

Er komt een nieuwe sluiting aan met “on the fly” micro adjustment maar deze heeft ook slechts twee standen. Dus als het nu niet lekker zit, dan met de nieuwe sluiting ook niet.

1 like

Goed om te weten, dacht dat die gewoon in elke positie kon maar dan maakt het weinig verschil

Heb je nog niet genoeg gespeeld met schakels verwijderen/microverstel. De schakels zijn zo klein dat je hem net die paar mm micro verstel optie hem toch altijd wel op maat krijgt?

1 like

Oei, die wil ik!

1 like

Ik heb er geen problemen mee, reageerde op @Wezel :+1:t3:

1 like

Jaap heeft al een tijd een staan, wie weet regelt hij je een mooi prijsje :wink:

Ja, weet ik inderdaad.

Maar toch wel veel geld hoor voor wat oranje accenten….

1 like

Wetende waarvoor hij vroeger ging… voor dat geld bestaat er wel wat anders inderdaad.

1 like

Dit is de ribbed-strap khaki van CNS.

2 likes

Zeer zeker! Het is jammer de prijzen van vele limited editions zo de hoogte in zijn gegaan.

Dit was de eerste moderne Speedmaster die weer een stepped wijzerplaat en een DON lunette had. De wijzerplaat is van aluminium. Dat maakte het heel bijzonder, vooral vanwege de knipoog naar de speciale ST145.012 met oranje chronowijzer, met dezelfde kenmerken. Nu zie je dat ook terug in de gewone 3861 Moonwatch.

3 likes

En natuurlijk de Ultraman op de subwijzerplaat die alleen oranje “gloeit” met een UV lamp (dus niet met de zon). Had niet gehoeven, liever op het achterdeksel zoals de Silver Snoopy 45th bijvoorbeeld.

Plaatje Fratello:

8 likes

10 likes

Ik heb net van mijn AD vernomen dat hij de bekende 3861 Moonwatch band (in beide uitvoeringen) niet meer kan bestellen. Nu blijkt er dus inderdaad een nieuwe band uitgebracht te zijn, ik gok dus met de “on the fly” microverstelling (deze zou ook deze maanduitkomen). Prijs is nu ongeveer 830 euro geworden en 2 tot 3 weken levertijd. Referentie 020Z017488 (BRAC310ST42). Kan iemand zien of deze referentie inderdaad een nieuwe band betreft? @Horloge24 André wellicht?

3 likes

Jullie weten al meer dan ik weet. Heb net het opgegeven referentienummer ingevoerd en inderdaad is het de nieuwe Speedmaster uitvoering. En deze heeft een comfort verstelling.

Heb net met Omega gebeld en de band heeft een levertijd van 2 weken, had nog 2 stuks van de oude in back order en deze laten omzetten naar de nieuwe band.

7 likes