Speedmaster only IV

Vooral het stuk tussen de onderste wijzer en het uurwerk zit een stuk minder ruimte. Dit viel mij meteen op toen ik de nieuwe Ed White het eerste keer live zag

Interessant! Zal vast een goede reden hebben maar geen idee welke. Zal het eens vragen als ik ooit Gregory Kissling weer eens tegen het lijf loop.

Natuurlijk heeft de nieuwe 321 saffierglas en de vintage hesalite, mogelijk doet dat ook nog wat optisch? Ik zie weinig verschil overigens, maar ik geloof je.

1 like

Ik heb de mijne helaas niet meer anders hadden we ze eens kunnen vergelijken. Er zal wel een goede reden voor zijn, iets wat ze je bij Omega wel kunnen uitleggen. Maar nogmaals, de 321 Ed White staat momenteel bovenaan het lijstje!

1 like

Leuk! Heb je je al ergens op de wachtlijst gezet?
Helaas gaat de retailprijs op 1 februari naar 16.800 euro dacht ik. Omdat het zo lekker gaat met de economie :sweat_smile:

Ik ben er mee bezig maar het is nog niet zo makkelijk tegenwoordig. Ik mis het Speedmaster Only topic toch wel een beetje…

€16.800 is wel erg grof maar dat houdt de liefhebber niet tegen denk ik.

1 like

Daar zit je nu toch in of kom je hier niet zo vaak?

Zijn er al nieuwe prijzen bekend dan, van de Speedy’s?
Ik vraag dit voor m’n gouden vrind :crazy_face::rofl:

Gaan ze bij Omega wéér de prijzen verhogen? Of alleen van de 321?
Ik heb vorige maand de 321 gepast en schrok toen al enorm van de prijs. Dacht dat hij 11-12K was ipv ruim 15

1 like

Per 1-2 ja!

Ik lees het topic altijd maar aangezien ik zelf geen Speedy meer heb ben ik hier iets minder actief

watchbase.com heeft de informatie al:

1 like

Helemaal koekwous.

Oef volgens watchbase gaat de saffier 3861 ook weer 500 omhoog. Ik heb de mijne nu krap een half jaar en de prijs is in de tussentijd al van 7600 naar 8600

2 likes

Vandaag de nieuwe band met micro adjust van @Horloge24 binnen gehad. Staat perfect op mijn 1861 hesalite!

10 likes

Het is nooit goedkoper dan 13.300 euro geweest in Nederland (niet dat je 'm toen kon krijgen). Er zijn een paar geleverd via de Tourbillon boutique in Amsterdam, maar daar zou ik met een grote boog omheen lopen als ik de ervaringen mag geloven. De prijs gaat naar 16.700 zie ik, maar dat is alleen als je het in Nederland koopt. In Duitsland is de BTW iets lager.

De hesalite 3861 Moonwatch gaat naar 7500 euro. Is nu nog 7100 euro.

2021 5 januari (release) 6.200,00 euro
2022 februari 6.700,00 euro
2022 september 7.100,00 euro
2023 februari 7.500,00 euro

Volgens mij vergeten ze in Zwitserland hoe de markt onder druk staat op dit moment.

1 like

Nog steeds maar iets meer dan de helft van een Daytona list. Het zal dus nog wel even voortduren.

Ik realiseer me uiteraard dat je beter de saphire kan vergelijken, maar jullie snappen het idee.

Maar nu de vraag, zou je voor een ZEP of een Speedmaster saffier door het kleine/geen prijsverschil?

FYI, de “dikke bezel” van de Daytona heeft me nooit bekoord, ook niet bij Seamasters en andere modellen/merken dus daar blijf ik sowieso bij weg.

1 like

Dat viel me dus tegen. Ook met het oog op prijzen van andere limited editions enzo.

Volgens mij vergeten wij soms hoeveel van die krengen ze al hebben verkocht afgelopen jaar :slightly_smiling_face: ik heb de mijne juíst gekocht vanwege de prijsstijgingen. Mentaal was ik er eigenlijk nog niet, maar ik wist dat als ik zou wachten dat het mogelijk nooit meer zou gebeuren vanwege de prijsstijgingen. Ik heb gelijk gehad. Ik ben niet in de positie om te kijken naar een horloge van bijna 10K

Het schijnt ook dat er wereldwijd duizenden op de wachtlijst staan voor de gouden Speedmasters en dat Omega de productie niet kan bijbenen. Het is erg in trek op het moment blijkbaar, want de Moonshine Apollo 11 50th zit ook ergens rond de 50.000 euro…Kon 'm nog voor 20K krijgen een jaar na de release, maar de klik begint nu pas te komen. Oeps…

1 like

De 321 is wel met een heel ander uitgangspunt in de markt gezet door de “one watchmaker assembly” BS IMHO.