Speedmaster only IV

Pff dat is als kiezen tussen je kinderen aangezien ik ze beide met veel plezier bezit.

Toch als ik er eentje weg moest doen is het de ZEP. Liever niet…. :joy:

1 like

Dat is weer net anders aangezien jij ze al bezit, als ik op het punt van aanschaf zou staan dan zou ik de A3817 boven de Speedmaster safffier kiezen.

1 like

Snap ik ook, en wat ze met de 321 hebben gedaan is leuk en mogelijk ook knap gefabriceerd. Maar met destijds 13.3K en nu bijna 16K is hij dus altijd 2x zo duur als een 3861. Dat verschil voel ik niet.

1 like

Maar zo is een Daytona natuurlijk ook niet zijn RRP waard (de marktwaarde buiten beschouwing gelaten).

1 like

Omega maakt al 4 jaar geen limited editions meer, dus dat is niet te vergelijken. En Omega vindt dat het prijsverschil zit in het 321 uurwerk en de keramische lunette met emaille inleg (waar ze een patent op hebben en ook lastig te maken is). Ik vond het eerst ook enorm veel geld, maar nu ik de gewone Moonwatch en de 321 heb, is het verschil in kwaliteit en uitstraling ook enorm. Dus het zal altijd wel het dubbele blijven kosten van een reguliere saffier 3861 Moonwatch. Ik vrees alleen dat de grijze prijs wel erg dicht bij de retail komt zo.

1 like

Toen ik een half jaar geleden voor mijn 3861 ging kijken, wilde ik eigenlijk de hesalite voor 6k inclusief korting. Dat was voor mij haalbaar. Al passende kwam ik erachter dat ik de saffier mooier vond. Vooruit dan, 1K erbij.
Ik heb toen kort gekeken naar de ZEP chronomaster totdat ik hem paste en die heel lelijk op mijn pols lag. Maar eigenlijk lag Zenith buiten mijn budget. Als ik nú zou gaan kijken, sluit ik niet uit dat ik met een Zenith thuis was gekomen. Of met helemaal niks… aangezien mijn salaris helaas niet evenredig meegroeit met de markt haha

2 likes

Ai, ik heb de A11 moonshine de eerste jaren dicht bij RRP gezien op C24 wat achteraf gezien een koopje was maar met komst van de nieuwe 3861 moonshine is het hard gegaan.

1 like

En dan moet je ook maar niet terugrekenen naar guldens want dat had je vroeger niet durven denken om dat bedrag uit te geven aan een horloge.

Helaas had ik hetzelfde, anders zat hij ook al in de horlogedoos. Of de blauwe Manufacture edition is ook heel fraai. Ik denk dat de kastdikte niet heel veel afwijkt, maar het zat te hoog op mijn pols. De Speedmaster valt mooi weg vind ik.

Ik had toen ook nog 6 gulden betaald voor een AH maisbrood.

Hier nog een prijslijst uit 1996 :wink:

1 like

Doet er niet toe.
Marge is belangrijk & met stijgende kosten moet de prijs omhoog. Het is de vraag of de prijzen zo hoog zijn, of onze munt zo weinig op dit moment.

Het guldentijdperk heb ik gelukkig niet heel bewust meegemaakt. Mijn eerste salaris was al in Euro’s, dus die psychologische drempel hindert mij niet

Prima op te pikken onder list?
Behalve de geelgouden dan? Sedna is geen probleem iig.

Oeps, ik heb teveel weggegeven over mijn leeftijd, niet dat dat niet duidelijk is uit mijn username.:joy:

1 like

Ja we zitten inderdaad nu niet goed in de Eurozone, maar we zijn wel een belangrijke afzetmarkt (niet de belangrijkste, maar we verdienen hier nou eenmaal goed over een bredere populatie). Dus dan kan je de producten hier dus ook andere prijzen geven. Net zoals dat Nederlandse auto’s goedkoper worden/werden geleverd aan dealers omdat wij BPM heffing hebben. Net zoals dat in de VS het goedkoper is (omdat per staat de belasting anders is).

Correct! Maarja, als je zoveel geld kan uitgeven, dan wil je wellicht de eerste eigenaar zijn. En met de invoerrechten zit je zo weer op de oude prijs.

Dan ben ik wel benieuwd, wat vind jij nu een reële prijs voor een gouden/sedna in de EU?
Zonder invoer dus.

Het goedkoopste aanbod op Chrono24 voor het model dat je zoekt. Dat geldt voor alles. Dat is voor mij dan een reële prijs. Omega gebruikt veel legeringen, dus het ligt ook aan welk model je kiest. Canopus gold is relatief duurder vanwege het aanwezige palladium.

De goudprijs is 9% gestegen in 1 jaar tijd, de Euro is al maanden redelijk stabiel ten opzichte van de CHF en zelfs iets licht aan het herstellen. Dus de prijssstijgingen slaan nergens op. Het heeft met een repositionering in de horlogemarkt te maken. Met als gevolg dat het gat naar de grijze markt steeds groter wordt. Daarom heeft Omega een streep gezet door veel ADs, want bij een echte Omega boutique kan je kortingen of handel wel vergeten.

Deze vind ik het mooiste, maar niet vindbaar op Chrono24?
310.60.42.50.99.002

En deze witgouden:
310.60.42.50.02.001

Deze laatste is wel te krijgen voor ongeveer 42K via een Italiaanse dealer.
Nieuwprijs bijna 56K (voor de prijsstijging).

For the record: dat wil ik niet uitgeven en staat ook niet in de planning :wink:

2 likes

Ik had liever deze band gehad op mijn Speedy. Net iets meer bling.

1 like

Tijd voor een plaatje :jp: :slightly_smiling_face:

14 likes

Het is inderdaad de SPV1 van GasGasBones. Erg blij mee! Ik heb ook een bruine variant; speciaal gemaakt voor mijn bruiloft afgelopen november.

3 likes

Carl is echt top, heeft al 2x SPV1 zwart, 2x SPV1 blauw, 1x SPV1 groen, 1x ME2 blauw en oranje gemaakt.

1 like