Speedmaster only IV

Je hebt 'm met lederen band besteld? Ik dacht 'm met gouden band langs te zien komen hier op het forum? Band later bijbestellen is waarschijnlijk relatief stuk duurder? Vast geen 12400 euro? :woozy_face:

Ik mag ook weer meedoen in dit topic. :blush:

Dit was mijn vorige Speedmaster. Toch iets met reversed panda :panda_face: wat aantrekt.

16 likes

Ah dat valt me nu pas op! Vreemd dat ze die band volledig gesatineerd hebben. En tsja de panda heeft een Moonshine gouden band dus dat staat toch net even niet :wink:
Nogmaals gefeliciteerd!

Gefeliciteerd! Mooie Tokyo.

2 likes

Zo wordt het nog een goede investering ook.

Vind de Speedmaster nu niet duur. (Edit: vergeleken met concurrerende modellen en merken. )Vond het model tot aan niet zo lang geleden vooral relatief goed geprijsd vergeleken met andere vergelijkbare horloges.

1 like

Dat was mijn eerste Speedmaster jaren terug. Vond het altijd een super leuk ding.

Gefeliciteerd met je Tokyo!!

2 likes

Dat is precies hoe ik er ook naar kijk. Ik kon voor 6-8K geen chronograaf benoemen die kwalitatief beter was. Ik vind de prijs daarom wel gerechtvaardigd. Maar nu ze hard richting de 10K gaan, wordt de concurrentie steviger. Met name vanuit Zenith en IWC.

Ja zeker, al vind ik persoonlijk dat de Speedmaster 3861 het mooiste horloge is in die categorie. Heb zelf mazzel dat ik de variant met saffier met best een flinke korting heb kunnen kopen waardoor ik de huidige prijzen heb kunnen vermijden. Blijft wel een serieus bedrag.

Heb het idee dat Omega anticipeert op een lagere verkoop door het afkoelen van de markt, en de klap op probeert te vangen door de prijzen snel te verhogen om zo de omzet niet te laten dalen. Speculatie :nerd_face:

1 like

24 likes

Ze zoeken gewoon de bovengrenzen op van hun afzetmarkt. Ik denk dat de verkoop zelfs mogelijks omhoog gaat omwille van toekomstige prijsstijgingen, met als bijkomend argument de waardebehoud achteraf. In dat opzicht werkt hun strategie wel, maar voor hoelang is maar de vraag.

Dat sowieso, gecombineerd met de stijgingen van met name Rolex zou het ook onverstandig zijn om niet mee te groeien. Komen anders terecht in het zelfde prijs segment als Tudor en dat zou een downgrade zijn voor de merknaam van Omega.

Eigenlijk heeft Omega dus weinig keuze. Interessant.

4 likes

Ik denk dat Zenith hetzelfde gaat proberen. Die willen een trap boven Omega blijven, dus ik zie die prijzen sowieso ook stijgen. Dat zie je al aan de nieuwe Skyline Skeleton. En wij zijn de dupe van dit spelletje… :man_shrugging:

Gelukkig heb ik al mijn 1861 Speedy. Dus helemaal gedupeerd voel ik me nu ook weer niet :sunglasses:

4 likes

lekker in de sneeuw vanochtend :grin:

16 likes

Happy met de nieuwe 1957 band met verstelbare sluiting :star_struck:

17 likes

Dit is toch gewoon mijn ‘daily’ geworden. Ik draag hem nu 80% van de tijd. Nog even en ik kan met alleen deze verder…

31 likes

Het bovenstaande lijkt precies de strategie geworden te zijn.

De terugrekenaars vergeten doorgaans een inflatiecorrectie toe te passen. Al hadden we nog de gulden gehad, had een brood of een horloge nu ook aanzienlijk meer gekost.

Fijn weekend!

20 likes
10 likes

13 likes

18 likes

10 likes