Speedmaster only IV

Yess, klopt helemaal!

1 like

Wishlist material :slightly_smiling_face:
Heb je die in de salontafel geïntegreerd?

16 likes

Mijn meest gedragen horloge:

28 likes

beter als een Explorer 1!? ja hee :wink:

Oeh, dit moet je tegen Tom niet zeggen :grimacing:

1 like

Uiteindelijk wel. De Explorer 1 is een geweldige all rouder. Maar voor mij heeft de 39mm net niet de mooiste verhoudingen en is de 36mm net te klein.

De Speedmaster in zijn laatste vorm vind ik heel erg mooi met zijn stepped dial en de nieuwe band is echt heel mooi en comfortabel. Helaas geen horloge om mee te zwemmen. Da’s het enige ‘minpuntje’.

2 likes

Ik vraag me dan af of je met de Explorer wel ging zwemmen? Of is’t gewoon “leuk omdat het kan”? Een beetje het principe van een sportauto op de openbare weg :wink: .

Zeker!

3 likes

Mooi! Dan is de Speedy eigenlijk geen complete vervanger inderdaad… :thinking:

1 like

Ik wist t :rofl:

1 like

Zijn de pushers de reden dat je ervoor vreest?

1 like

Ik weet het niet. Het zal wel kunnen, maar het voelt gewoon niet helemaal zeker.
En zo blijft er nog ruimte voor iets om mee te zwemmen ook…:crazy_face:

Wat wist je?

2 likes

Helaas geen horloge om mee te zwemmen. Da’s het enige ‘minpuntje’.

50 meter is 50 meter bij Omega, dus ik zie het hele punt niet?

1 like

127m2 kadastraal.

1 like

Een 1171/633 band klopt net (jaartal) en deze zijn nog voor redelijke prijzen te vinden en zeker goedkoper dan de moderne. @Myspeedyworld had één van de eerste generaties hier op HF te koop staan (dus perfect voor jouw ‘71, wellicht weet hij nog welk jaartal erin staat gegraveerd) en is volgens mij naar @Rolopalooza gegaan. Wellicht wilt hij er alweer vanaf? Hij moet immers voor een 1450 gaan voor zijn ST1 en niet die rammelbanden :smiling_imp:.

Anders passen alle huidige moderne banden prima met iets dunnere springbar, maar niet de Apollo 11 50th flatlink band.

Dank je! Dat is een prima oppervlak voor een boutique in Nederland.

2 likes

Klopt. Moet ermee langs iemand die de laatste schakels los kan krijgen zodat de clasp weer mooi naar het midden van de pols kan. Mooie band maar wel een rammelding, dat wel :expressionless: (aka voor 300 euro mag ie door)

Heb een nieuwe pro band besteld met nieuwe clasp. Even wachten tot die binnen is.

Dat is misschien ook nog wel eens leuk :slight_smile:

2 likes

Dat hij fijner zat dan de explorer. Maar idd die waterdichtheid joh

1 like

De nieuwe “Nixon” band is ook prachtig. Net als de 1479. Maar de 1450 blijft voor mij dé band voor de ST1. Als je eind jaren negentig en de eerste twee decennia van het nieuwe millenium negeert, heeft Omega echt prachtige banden gemaakt. In de de jaren '80 kwamen ze al met de eerste solid link bracelets.

Plaatje praatje:

1479:

1175:

1171:

1450:

12 likes

Zijn er voor de cal. 1861 ook andere wijzerplaten beschikbaar. Zo’n reversed panda zoals hierboven is echt gaaf.