Speedmaster only IV

Bij Omega rechtstreeks wordt het moeilijk tot onmogelijk, want ze zullen vaak/alleen op exchange basis zijn als je iemand hebt met een Omega parts account, bij “derden” betaal je de hoofdprijs voor wat ze nog hebben aan voorraad:

2 likes

Wat @YY77 hierboven beschrijft inderdaad, het is nu exclusief op inruil mogelijk. Dus oude plaat inleveren, nieuwe plaat ontvangen. Ik verbaas me over hoe recent de prijzen de lucht in zijn geschoten. De prijs van vorig jaar gaat nu al drie keer over de kop.

Een reversed panda dial zoals die van de Speedy Tuesday 1 is nooit los te koop geweest, en volgens mij was de ST1 de eerste met een dergelijke zwart/wit plaat.

3 likes

Die is wel tof zeg :star_struck:

Die heb je nu toch? :wink:
Staat inderdaad heel mooi, alleen mijns inziens jammer van de holle centerlinks en eindschakels.
Ook omdat die eindschakels zo snel krassen tussen de lugs en tegen de kast.

Nog een 1450 lekkermakertje :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Kun je dan ook je “normale” speedy pro plaat inruilen? Of krijg je de toffe platen alleen als je een bijzondere plaat inruilt?

Ik weet wel wat ik zou doen als dat mogelijk was geweest: 3x stock 1861 met meteoriet, Alaska en 'n racing.

2 likes

Dat was de grap :expressionless:

1450 ernaast zou lekker zijn… hm… :thinking:

Eerst maar weer eens de nieuwe pro band erop. Benieuwd hoelang dat weer gaat duren.

1 like

Je kan alleen hetzelfde type wijzerplaat inruilen. En je betaalt ook nog de volle mep ervoor. Niet zo gek als de grijze markt prijzen natuurlijk.

Heb je de nieuwe besteld vanwege de micro afstelling? Deze worden vrij snel geleverd dacht ik, of wellicht had ik mazzel. Twee weken na bestellen waren ze al binnen.

Nieuw bandje overgenomen van @Apeks! De mooie 1171 met 633 endlinks. Mooie classic look.

17 likes

Dinsdag vandaag:

13 likes

Nee niet specifiek. Gaat me vooral om de band zelf die ik super vind. Wel uiteraard nu met de nieuwe micro afstelling besteld.

1 like

Er was anders al eens een reduced met reversed panda plaat.

1 like

Correct, maar bedoelde uiteraard een plaat die in een Professional Moonwatch past.

Ok! Dacht dat je ‘m al had :sweat_smile:

2 likes

Die heb ik gehad, was best een leuk ding. Heet wel Speedmaster Date geloof ik…

4 likes

Vind die ook
Super tof.

Jaar of 2 geleden werd er hier in het blauw 1 aangeboden. Voor 1,5K. Na een minuut een berichtje gezonden aan de verkoper. Was die al gereserveerd :see_no_evil:

2 likes

16 likes

Die van mij is een jaar of 4 geleden weggegaan voor 1600 oid. Full set als ik me niet vergis met recente service… :smile:

Edit: gevonden: https://www.horlogeforum.nl/t/sold-omega-speedmaster-date/163570

2 likes

Tritium plaat zonder T op de wijzerplaat? Of was dat toen al een modekleurtje? :man_shrugging:t3:

Niet mijn foto…

Wellicht wist je er meer over te vertellen als voormalig eigenaar :sweat_smile: