Ik ben gisteren de 3861 wezen passen. Zowel de hesalite als de saffier. Vond de band van de Hesalite veel mooier dus begrijp totaal dat je daarvoor kiest. Mooie oplossing zo.
Voor mij zou de hesalite de voorkeur hebben denk ik, vond de saffieren iets killer overkomen. Maar is allemaal puur persoonlijk natuurlijk.
Helemaal mee eens. Ook ik vind de hesalite er warmer uitzien, maar ik heb diverse 1861 hesalite Speedyās gehad, en liep dagelijks te poetsen. Krasjes op het glas trek ik echt niet.
De gewone 1863 Speedy heb ik nooit super gevonden, want de melkwitte ring is met een zwarte plaat wel erg storend, maar bij de 3861 valt deze veel minder op. Het saffier steekt lekker uit, en heeft niet van die ontspiegeling aan de buitenzijde (want dan krijg je nog steeds krasjes), maar netjes aan de binnenzijde xoals het hoort, dus geen krasjes op het glas en ook niet op de bezel.
De vorige 3861 Saffier heb ik best veel gedragen, maar hij bleef er nieuw uitzien. Perfect voor mij!
Extra bonus is de achterzijde, en het feit dat hij 0,5mm platter is
Bijzonder maar de marges op onderdelen zijn heel klein (volgens mijn AD) en dus gooien ze bij sommige dealers er wat bovenop. Ook omdat ze het niet mogen terugsturen naar Brussel. Jammer, want het is duur zat.
Klopt! Omdat de replacement 1171/633 gemaakt is voor vintage Speedmasters, zijn de 633 endlinks wijder dan 20mm. Bij oude kasten zijn de productietoleranties groter en vaak zie je flinke gaten tussen de lugs en de eindschakels. Daarom zijn de replacement 633ās iets wijder dan 20mm. En dat past daarom niet meteen op een moderne kast. Ze raden bij Omega ook niet aan om dit op een moderne Speedmaster te zetten, maar toch doen we het allemaal . Voor de rest niet een heel bijzondere bouwkwaliteit inderdaad.
Wat ben ik blij met dit bericht! Zit zo in dubio met de saffier/hesalite. En vooral vanwege de band.
Maar dit is een super goede oplossing en meteen een leren band erbij
Helaas gekaapt door veel investeerders en liggen dus in de kluis. Sowieso is de kans op veel van dezelfde limited horloges (TinTin was niet limited maar wel een kleine oplage) op een forum met een beperkt aantal Speedmaster liefhebbers, heel klein.
Zo zijn er 3 of meer Silver Snoopies 50th op dit forum? Een paar Ultraman? Stuk meer ST1 gok ik. Ook daar liggen er veel in de kluis ben ik bang.
Ik zou wel een TinTin willen aanschaffen maar niet tegen de huidige vraagprijzen.
Ik zou er best wel een gewone Speedmaster voor willen kopen en er de Mitsukoshi set in laten zetten. Maar voor dit geld zeker niet. ā¬1000 voor die set zou voor mij toch echt wel de Max zijn.
Dan ben je net een jaar te laat. Snap het nog steeds niet want de wijzerplaten zijn al zoān drie jaar alleen op inruil beschikbaar. Maar goed, zo duren meer āinvesteringsā projectjes even voordat ze op gang komen. Het haalt de lol er wel vanaf. Maar dat was waarschijnlijk de bedoeling
Dagelijks je hesalite poetsen� Heb de 3861 hesalite nu meer dan een jaar en kan werkelijk geen kras ontdekken. Snap dat gezeur echt niet over krasjes.
Ik weet het, maar ook ā¬1000 vond en vind ik eigenlijk al te veel voor een dial. Het is nu een beetje wat de gek er voor geeft. Als de mensen het er niet meer voor willen betalen, komen de prijzen wellicht weer wat op een aanvaardbaar niveau.
Ten eerste zeur ik niet over krasjes, maar leg uit waarom ik persoonlijk niet meer voor hesalite kies, en ten tweede hoef je het ook helemaal niet te snappen, net zoals ik niet hoef te snappen dat je een jaar met hesalite rond kunt lopen zonder er een krasje op te krijgen. Misschien doe je hem voor bepaalde bezigheden af, terwijl ik hem gewoon blijf dragen, dus ook met klussen, of tijdens vakantie oa op het strand en in het zwembad.
Zelfde als die eeuwige discussie over waterdichtheid. Ik heb altijd met mān Speedyās gezwommen, omdat Omega claimt dat dit geen probleem is, maar andere mensen durven dat niet. Prima toch? Vooral doen waarbij je je zelf comfortabel voelt.
Veel plezier van je mooie Speedmasteršš»