Erg mooie Speedy. Welke referentie is dit eigenlijk?
Vorige model Moonwatch Hesalite
Bedoel je bij het aanpassen van de microverstelling of gewoon het sluiten van de clasp?
Het sluiten van de clasp inderdaad.
De micro-afstelling werkt gewoon, maar daar die is ook echt wel voor verbetering vatbaar, ook dat voelt nl. niet premium aan. Kan niet tippen aan een gliding lock systeem.
F1 seizoen bijna van start, daar past een racing bij !
Kreeg paar dagen terug telefoontje van Schaap dat ik mijn band op kan halen en ben heel benieuwd. Ik vond de oude nieuwe band erg goed aanvoelenā¦
Dat is dan toch gewoon dezelfde bandā¦alleen de sluiting is anders.
Ja correct en daar ben ik dus benieuwd naar.
Ik heb denk ik dezelfde ervaring, geen hele duidelijk āklikā bij het sluiten. Maar ik merk dat ik bij het omdoen meestal de twee knopjes indruk omdat je dan minder hard hoeft te drukken.
Ja ik weet niet wat dat is. Je moet flink doordrukken inderdaad.
Ik zou zweren dat er ergens nog een stuk plastic rondzweeft, maar kan echt he-le-maal niets vinden.
Goede genade zeg. Echt prachtig. Ik ben groot fan van mijn Speedmaster van de laatste versie, maar dat tritium voegt toch echt wat toe.
Dat had ik ook bij mijn Seamaster. Dus maar aangeleerd de knopjes in te drukken bij het sluiten.
Wat een prachtige klok met die patina. Door jouw gedetailleerde NWA verhaal en deze foto wil ik nu ook een 90ās speedy uit mān geboortejaar 91
Gister de nieuwe band opgehaald en het klik verhaal snap ik helemaal. Je moet idd goed doordrukken om juist te sluiten.
Band verder top.
De nieuwe Speedmaster is ook echt helemaal af. Afgelopen dinsdag tijdens de RedBar GTG de oude 1861 en de nieuwe 3861 Moonwatch vergeleken en toen viel pas echt op hoe meer zwart de wijzerplaat lijkt. Geen idee hoe ze dat gedaan hebben.
Ik was positief verrast hoeveel het gelige tritium meer diepte (of beleving) geeft. Lastig uit te leggen, maar zwart en geel geeft sowieso een beter contrast.
Ik denk dat een late 861 en 3861 Moonwatch perfect naast elkaar kunnen leven in de horlogedoos. De 1861 en 861 lijken erg op elkaar, daarom mag de 1861 vertrekken.
Zeker doen! Vooral de zoektocht is erg leuk. Vooral onder verzamelaars zijn er heel fraaie nette jaren 90 exemplaren in omloop voor leuke prijzen. Op Chrono24 valt het aanbod vaak tegen. Ik zou ook graag een 81 willen, maar dan zijn het vaak toch mindere exemplaren (zoals ik )
Hahah ja eigenlijk is die van jou een perfect exemplaar. Mocht je je ooit bedenken
Achteraan aansluiten! Er zijn meer kapers op de kust
Ik wacht nog op het Omega extract uit welk jaar het exact komt.
Doe ik ook inderdaad.
Ik ben me een beetje aan het oriĆ«nteren op de aanschaf van een Speedmaster, maar wil het liefste niet de standaard 3861 hesalite of sapphire. Die vind ik ook schitterend hoor, maar als het even kan wil ik iets āspecialersā.
In al mijn naĆÆviteit viel mijn oog op de 321- die heb ik hier ook weleens voorbij zien komen. Maar klopt het dat deze niet normaal leverbaar is?
Zou wel weer wat voor mij zijn nu ik mijn zoektocht naar een Rolex maar heb opgegeven
Verder vind ik sommige Dark side of the moon modellen ook erg gaaf, maar betwijfel of die (1) niet te groot zijn en (2) tijdloos genoeg zijn.