Wat een lekkere lumen!
In mn NA-topic riepen velen dat ik toch eens een bracelet moest proberen. Vandaag een aftermarket band pas gemaakt met wat vijlwerk. Nog niet overtuigd, wat voelt dat zwaar!
Iemand enig idee of de nieuwe speedmaster bracelet zou passen op een 3876.5031 of zou dat problematisch zijn met de endlinks?
Archiefplaatje. Hij is terug naar omega vanwege uiterst matige gangreserve. Die zal wel een tijdje onderweg zijn.
Ik ben toe aan een Speedmaster Moonwatch. Ik heb mij al een beeld gevormd wat ik ongeveer wil, maar er blijven een aantal vragen die ik aan jullie wil voorleggen.
Kan ik dit Only topic gebruiken ? Of vinden jullie het gepaster om een nieuw draadje aan te maken ?
- Geen bezwaar dat je hier je vragen stelt.
- Begin maar een nieuw draadje.
- Maakt mij niet uit.
0 stemmers
Ik zou ze juist hier stellen.
De Speedmaster Moonwatch moet toch maar eens komen. Ik heb mij nooit ingelezen zodat mijn kennis beperkt is. De laatste 24 uur toch geprobeerd een stukje kennis op te doen. Ik wil de standaard looks van de Moonwatch, met (only) staalband.
Eerst pragmatisch : wat kost zoiets ?
Nieuw Hesalite 001, 7500€. Nieuw Sapphire 002 (voor en achter) 8600€.
Een 001 Full Set gaat van zeer goede staat tot nieuw tussen de 5100 en 6000€.
Een 001 gaat minstens 4950€.
Een 002 Full Set gaat van zeer goede staat tot nieuw tussen de 6750 en 7000€.
Een 002 gaat minstens 6700€.
Een gebruikte vanaf 2018 zonder doos en papieren vanaf 4800€.
Een Full Set vanaf 2018 in zeer goede staat vanaf 5350€.
Een Full Set vanaf 2018 ongedragen vanaf 6000€.
Nieuw is me te duur, of anders gezegd, het verschil tussen een 001 Full Set in nieuwstaat vanaf 6000€ is me te groot met een nieuwe aan 7500€.
Een Full set vanaf 2018 in zeer goede staat kost 5350€, dan liever een 001 vanaf 2021 Full Set en ongedragen vanaf 6000€. Het prijsverschil vind ik te klein, dus mijn keuze gaat eerder naar een “grijze” 001, ongedragen tot nieuw.
Welke staalband ? Maakt mij niet zoveel uit.
Hesalite of Sapphire ? Hesalite omwille van de looks hoewel de Sapphire de meest logische (duurzame) keuze is.
Full Set of niet ? Gezien het eerder kleine prijsverschil toch maar de Full Set.
Open Back wil ik wel, maar is geen must. Prijsverschil is mij te duur.
Is er een tussenoplossing om toch een Open Back te hebben op een 001 ?
Gaat mijn bovenstaande redenering op, of zie ik belangrijke zaken over het hoofd ?
Er is reeds een Moonswatch only draad.
Heb de nieuwe met saffier hier een paar maanden geleden gekocht voor een scherpe prijs. Met een beetje geduld komen ze hier regelmatig voorbij. Saffier is voor mij persoonlijk de beste keuze, hesalite is voor vintage horloges…
staat een fois in t blauwe gedeelte
Het Speedmaster only draadje is een betere keus.
My bad. Las het niet goed
Je gedachten in woorden omzetten is niet makkelijk.
Woorden neerpennen is een kunst.
Correct spellen vergt kennis en concentratie.
Herlezen is een opgave.
Je eigen fouten zien is aartsmoeilijk.
En toch had ik je boodschap begrepen
Moonwatch only of Moon Watch only vind ik niet. Wat doe ik verkeerd ?
(Swatch MoonSwatch vind ik wel makkelijk.)
speedmaster only zoeken
Zoeken naar het draadje terwijl je in het draadje zit is zonde van de tijd.
Zo, goedemorgen. lomp
Het zijn nogal wat vragen maar als je voor een heel fijne stalen band wilt gaan, ga dan voor de nieuwste 3861 Moonwatch. Het 2018 model heeft nog de oude band dat veel minder comfortabel is.
Full set is handig als je het later weer wilt verkopen. Het levert iets meer op, maar dan betaal je nu ook voor een gebruikte set. Het voordeel is vooral dat je een bredere doelgroep treft bij de verkoop. Voor de rest verdwijnt die doos op zolder en gebruik je de gadgets zelden tot nooit.
Ik zou voor de saffier gaan, heb je ook nog wat leuks te zien aan de achterkant. Maar dan wel de 3861 Moonwatch, deze heeft een iets minder aanwezige “milky ring”. Je kan ook vast een aftermarket saffier caseback laten plaatsen, maar deze zijn ook een paar honderd euro? Als je er niks om geeft dan de reguliere Moonwatch nemen…