Mooie gozer is dit hoor, ik heb wel eens contact met hem maar goed dat er mensen bestaan die hun gehele leven opofferen met het documenteren van horloges en het uitlichten van onzin.
Helemaal mee eens. En niemand anders doet het, al helemaal niet in het detail waarin hij duikt
Wow!
Vraagje mbt het uittrekken van de kroon. Ik merk dat het uittrekken van de kroon erg lastig gaat. Breek zo ongeveer mijn vingernagel af. Moet de kroon beetpakken met mijn tshirt om hem enigzins zonder schade aan mijn nagels eruit te trekken en op tijd te zetten. Herkenbaar?? Horloge is circa 3 maanden oud (speedmaster prof sapphire).
Ik heb dat probleem al sinds aug '19 met mijn 3861.
Mijn 861 heeft dat ook meer dan mijn 1861 dat had, maar lang niet zo erg als jij dat beschrijft.
Een update van mijn zoektocht naar een 310.30.42.50.01.001
Zaterdag had ik de knoop doorgehakt om er eentje van 2023 met de oude sluiting, Full Set in nieuwstaat te kopen. Dit werd een domper gezien er iemand enkele uren voor mij deze had weggekaapt. Was een zware ontgoocheling, maar mijn lot was mij goed gezind want het werd uiteindelijk een beter exemplaar…
Ik had nog 4 andere en net iets duurder exemplaren in het vizier. Eentje had de nieuwe sluiting en alle andere details klopten. Is wel bij een grijze dealer in Duitsland die goed tot zeer goed wordt beoordeeld. Is van maart 2023, ongedragen en kost 200€ meer. Ik heb gekozen om die persoonlijk af te halen. Wordt wellicht zaterdag aanstaande.
Dit wordt het. Let niet op de digitale vlek
Uiteindelijk heeft Omega (of moet ik zeggen Swatch ?) zijn slag thuis gehaald. Deze twee hebben de aankoop van een Omega versneld.
Weinig aan te doen - twee dingen kunnen mede-oorzaak zijn; onvoldoende gesmeerde tiretteveer, en een niet of onvoldoende gesmeerde kroonpakking. De kroon van mijn 1861 is ook niet makkelijk te pakken hoor. De crown-guards zijn het probleem.
Voor die kroonpakking kan ik je uit de brand helpen. Heb een opener die geen sporen achterlaat (want aluminium) in de deksel-sleuven. Tiretteveer kan ik niet bij zonder het horloge half te onttakelen.
Gefeliciteerd! Krijg je geen spijt van!
Gaaf! De nieuwe 57’s zijn echt top! Jij ook gefeliciteerd
Wat moet ik in de aantreffen om te spreken van Full Set ?
Maandag ga ik mijn nagenoeg nieuwe 310.30.42.50.01.001 afhalen. Niet dat ik verwacht dat er iets ontbreekt, maar je kan maar beter voorbereid zijn.
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen deze twee referenties:
310.30.42.50.01.001
310.30.42.50.01.002
Ik meende dat dit alleen het glas behelst (1 hesalite en 2 sapphire) maar ik zie ook 1 met sapphire?
#speedmasternoob
#thanks