Speedmaster only V (Deel 5)

Heeft iemand deze nieuwe speedmaster rubber band en wil die zijn ervaring ermee willen delen? Is die soepel, beetje comfortabel? Wellicht wat foto’s.
Ik loop al lange tijd met de gedachten deze te bestellen echter zou ik de korte variant moeten hebben.

4 likes

@Flowert heeft 'm, zie deze post:

En ik heb foto’s van Omegaforums in deze post:

3 likes

Ik vind hem héél fijn, hij sluit uitstekend aan en is erg soepel. :ok_hand:
De prijs vond ik wel even slikken voor een stuk rubber, maar ik vind het hem absoluut waard.

afbeelding

7 likes

@mrparadox heb je al wel de 16mm vouwsluiting?

Nee nog niet. Heb eerder de canvas band gehad van de speedmaster, maar die moest ik dragen op het kleinste gaatje en nog zat die te los, dus voor mij niet geschikt. De clasp zat hierdoor ook helemaal verkeerd op de pols.

@flowert heb jij de korte versie ?

Dus aanschaf kost je 600 euro.

Het wordt afzien dus :joy:

Had deze nog nooit gezien, best wel geinige uitvoering (bron: MP)

7 likes

vind m wel leuk

Een kleurrijke wedstrijd verdiende dit kleurrijke horloge.

Omega Speedmaster Mark 40 Triple Date Calendar Chronograph.

Lekkere kleurtjes, een rode chronowijzer, gele flight-tip voor de datum, nutteloze maar coole blauw-zwarte am/pm aanduiding, mat-grijze wijzerplaat en glanzende zwarte sub-dials met tin-can rings op 12 en 6 uur en een dag en maandaanduiding in de bovenste sub-dial.
En dan ook nog eens de combinatie van twee complicaties: een triple date calendar en een chronograaf.
:heart_eyes:

19 likes

Nee, ik heb de standaard versie. Die zit op mijn 17cm pols op het één na strakste gaatje, dus als je smalle polsen hebt zou ik zeker de S nemen inderdaad.

1 like

Poah, wat een ding, zeg.

1 like

16 likes

13 likes

23 likes

Pannenkoeken, astronauten voer! :yum:

2 likes

:star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck:

2 likes

Drie Speedmaster in hun mandje. Ik kan nog niet kiezen welke drie de beste zijn in mijn collectie (ik heb nu 8 stuks). Wat zou jullie top 3 zijn? Eventueel een top 3 met wat je nog wilt toevoegen aan de collectie.

ps: Snoopy heeft een Apollo 11 50th anniversary flatlink band met een '57 sluiting (micro-afstelling). De ST1 heeft een Omega 1450 band uit de jaren '80.

41 likes

Die gouden Apollo 11 is de mooiste gouden speedmaster ooit, dus die met stip op 1.

Dan de 321 Ed White

En als 3e de 50th anniversary met emaille wijzerplaat en 3201 cal.

Beste variatie in uurwerken, kasten, materialen.
Ik heb vintage buiten beschouwing gelaten want dan is er oneindig veel mogelijk en is een top 3 niet genoeg :wink:

1 like
  1. Apollo-Sojuz 35th (wishful thinking)
  2. Apollo 11 50SS
  3. Groene moonshine (wishful thinking)
1 like