Speedmaster only V (Deel 5)

1. 321 Ed White

Mijn daily en favoriete Speedmaster. Door alle subtiele en verfijnde details, het uurwerk, de afmeting en kastvorm, de flatlink bracelet. Ik vind zelfs de fauxtina fantastisch. Zo plain en toch zo bijzonder.

1. Moonshine Panda (op Moonshine bracelet) (niet in bezit)

Omdat goud! Moonshine gold vind ik persoonlijk het mooiste geelgoud dat er is. De zwarte details. De brushed en gladde moonshine delen. Dit is de opper panda. En een panda hoort in een speedy collectie. Zou deze anytime boven een Daytona verkiezen.

1. Snoopy 50th (niet in bezit)

Mijn kinderen zijn helemaal gek van Peanuts. Ik vind dit vooral een ontzettend leuk horloge met een knipoog. Een Speedmaster die zichzelf niet te serieus neemt. Ik denk dat dit horloge bijna symboliseert waarom ik het merk Omega zo leuk vind.

2 likes

Persoonlijke favoriet wel.

En die Speedmaster bevalt me ook prima

17 likes

Die apollo 11 staat uiteraard op 1.
Dan een hele tijd niks en dan de ST1.

1 like

Laat ik ook dan een poging wagen…(is morgen weer anders denk ik).

1. 321 platina, al vele keren gezien bij Omega en GTG’s. Het is echt een indrukwekkend horloge als het gaat om de looks. Je hebt duidelijk afleesbaarheid door het hoge contrast. De glossy onyx wijzerplaat en drie schijfjes authentiek maanmeteoriet (en dat is echt heel kostbaar; ongeveer 200 euro per gram) geven het een uniek uiterlijk, het ligt dicht bij de originele 105.012 en het Omega platina “alloy” is gewoon prachtig en witter dan regulier platina (en staal). Ik merk dat ik oud word en de voorkeur geef aan goede afleesbaarheid. Deze staat bovenaan mijn wensenlijstje en is wel de eindbaas. Ik heb 'm nog niet. Wishful thinking en wellicht ook weer niet…

1. Apollo 11 50th Moonshine, vijf jaar mee bezig geweest en dit jaar eindelijk kunnen toeslaan. Ik had het net een paar dagen toen mijn vader plotseling overleed. Ook de hele week om gehad tot aan de begrafenis. Ik heb daar mijn vader toegesproken en echt afscheid kunnen nemen. Ik heb lang getwijfeld of ik 'm wel moest houden. Toch gedaan en geen spijt van. De 321 platina wint het echt net op looks, het had ook een gedeelde eerste plaats kunnen zijn

1. 321 Ed White, een mooie mix tussen de echte 105.003 en moderne technieken. Perfecte daily met keramische lunette en saffierglas. Net genoeg “bling” zonder echt op te vallen. Het uurwerk maakt het af. De flatlink band is heerlijk. Ik heb er weinig op aan te merken. Hieronder oud en nieuw bij elkaar.

14 likes

Het is meer “faux tritium”, aangezien het geen valse patina is. Tritium was af-fabriek al gelig en nooit wit. Dus eigenlijk hebben ze een 105.003 nagemaakt met vers tritium, niet een verouderd versie. #strijdtegenfauxtina :slight_smile:

Hier zie je witte tekst en gelig tritium.

3 likes

Leuk dat wist ik niet! Hoef ik me niet meer te verantwoorden dat ik het mooi vind iig :joy:

1 like

Ondanks dat ik me kan verheerlijken aan alle varianten Speedmasters, blijf ik de gewone Speedmaster in hesalite het mooiste vinden. Dit komt waarschijnlijk door mijn eerste ontmoeting met een Speedmaster in Interlaken 10 jaar geleden en daarna ben ik dit horloge nooit meer vergeten.
Maar…… als ik een nummer 2 en drie moet kiezen, dan staat op nummer 2 toch echt de Speedy Tuesday en op drie de Snoopy.

6 likes

Zie, je kan het wel! :slight_smile:

Wat was er zo speciaal aan die ontmoeting in Interlaken dan? Goede timing? Of eerste keer dat je er eentje zag?

1 like

Ik vind hem vooral zwaar en zwaar overpriced. Een ton voor een stalen broad arrow look a like :face_with_raised_eyebrow:

Verder is het zeker een bijzonder horloge hoor, maar als het canopus moet zijn zou ik eerder voor de “reguliere” witte dial canopus Speedmaster kiezen.

Heb het ook altijd bijzonder gevonden dat canopus gold zoveel duurder is dan moonshine gold.

2 likes

11 likes

Canopus gold: a special blend of 18 karat white gold combined with platinum, rhodium, and palladium, Canopus Gold is incredibly expensive due to the fact that it consists entirely of precious metals, with gold and platinum actually being among its least expensive ingredients. As a point of reference, the price of rhodium is currently more than twelve times the price of platinum.

(bron)

1 like
  1. Ed White
  2. Apollo 13

3.Speedmaster trilogy anniversary
6 likes

Waarom plaats je een foto van een nepperd? :slight_smile:
Deze is waarschijnlijk wel een stuk meer betaalbaar.

3 likes

Sorry plaatje van het net excweese me! You get the point tho?
En het gaat tog om mijn
top 3 :point_left::grin:
Zonder de nepperd natuurlijk

1 like

Issie echt nep?

Jep, dit dus. En toen nog niet wetende wat voor een historie het horloge had, niet wetende wat het uurwerk was en niet wetende dat Omega een groot merk was… oftewel echt een noob hahaha. Dan doe je het wel heel erg goed om een horloge zo te ontwerpen dat het het jarenlang blijft hangen. Pas toen ik hier op HF kwam begon ik er pas over te leren.

2 likes

Het is een prachtig horloge maar de prijs slaat inderdaad nergens op (net als de andere 321’s als ik heel kritisch ben). Canopus goud is witgoud met alleen edelmetalen en niet bijvoorbeeld nikkel. Palladium maakt het duurder, maar met zo’n laag percentage heeft het natuurlijk weinig invloed op de prijs. Omega zet het duur in de markt zodat het echt een een f*ck you piece is. Net als de 321 platina, die is gelukkig wel iets vriendelijker geprijsd in de secundaire markt.

Witgouden horloges zijn sowieso voor de “if you know, you know” verzamelaars. Dat heeft dan ook wel weer wat. Je moet namelijk heel goed kijken om het uit elkaar te houden met de replica :slight_smile:

7 likes

De subdials staan te ver naar buiten. De echte heeft geen ingekorte indexen links en rechts bijvoorbeeld.

6 likes

Nondeju, heeft google gewoon een crimineel van me gemaakt! Complicit by copy and paste :frowning:

1 like

Een duidelijk verschil is een puntje op de juiste plek.:face_with_peeking_eye:

1 like