Speedmaster only V (Deel 5)

Hé, ik heb die ook!

Maar mijn lugs zijn net iets anders.

Los van het materiaal de beste re-issue. Maar ook belachelijk duur.

1 like

Je bedoelt een komma?

Nee, DON.

Ik kan niet volgen :woozy_face:

Bezel van de canopus heeft een DON, Replica een DNN.

2 likes

Dit moest ik even gaan opzoeken. Maar bijgeleerd, thanks!

De verschillen met de replica vallen wel mee vindk :innocent:

4 likes

De wijzerplaat van de replica hebben ze ook echt heel knap gedaan, want als je het naast een echte 2915 houdt (zeldzaam moment) dan lijkt de textuur en de opdruk bijna identiek. Alleen de indexen zijn natuurlijk van superluminova.

De echte CK2915 van het Omega museum:

11 likes

Het meest indrukwekkende van deze Canopus 321 is de wijzerplaat. Ik heb deze bij het Speedy Tuesday event in de ESA in Noordwijk in m’n handen gehad, en de onyx dial is zo diepzwart dat je het bijna niet gelooft. Bijzonder indrukwekkend. De combinatie met het lekker zware en mooie witgoud maakt het af.

Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat dit de meest indrukwekkende Speedy is die ik ooit heb mogen vasthouden (en dat zijn er nogal wat).

Neemt niet weg dat de prijs waanzinnig is, en ik hem 100% zeker nooit zal bezitten. :sweat_smile:

2 likes

Jaloersmakend mooi😍

2 likes

De Apollo XI 25th anniversary :heart_eyes:

12 likes

Wat is de referentie hiervan? :grinning:

1 like

Ik doe ook even mee!

1. Hesalite moonwatch (waar het allemaal begonnen is, voor velen neem ik aan!)
  2. Omega speedy tuesday i (ooit gehad, spijt dat ik hem weggedaan heb!)
  3. Ed white (grail materiaal wat speedy’s betreft)

En dan heb ik nog de speedmaster gimmicks on the side:

1. Moonwatch silver snoopy 50th A (we wachten nog steeds :stuck_out_tongue:)
  2. Moonwatch “tin tin”
  3. Moonwatch alaska project
4 likes

Dat is een top 1 :slight_smile:
Prachtig inderdaad en staat geweldig op die zwarte croco.

Dank je! Even los van fragiele 2998’s en 105.012’s vind ik persoonlijk dit de mooiste Speedy’s die er zijn.

Heel blij mee!

Dit is referentienummer 3590.50 uit 1989 of 1990, dus net nadat de nummers overgingen van 145.0022 naar 3590.50 zoals gezegd.

3 likes

Net-wel-net-niet vintage. :grimacing: Maar wel gek op deze Tritium Speedy. :ok_hand:

13 likes

Ik denk dat ik het liefst naar 5 of 6 core Speedies wil gaan, ik kan niet alles dragen en ik merk nu al welke vaker in de kluis blijven liggen. Heel veel referenties kan ik nog simpelweg geen afscheid van nemen. Ik denk dat mijn Modsukoshi (op basis van een heel mooi 3572.50 uit 1999) en 3590.50 fullset uit 1990 gaan vertrekken, maar enkel voor de juiste prijs. Ik ben er nog niet over uit.
Ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit.

Een haute horology merk zou nog leuk zijn, maar het is ook wel erg fragiel spul en ik vind mijn 3861 in de Apollo 11 50th Moonshine net zo mooi als een midrange Patek uurwerk.

Hoeveel Speedmaster heb jij er nu?

2 likes

Mooi rood is niet lelijk……

11 likes

Lucky guys… meerdere speedmasters. Ben al blij als ik ooit de “gewone” 3861 als grail kan bemachtigen.:rofl:

Vind zoveel horloges mooi.
Maar de speedmaster blijf ik toch op terug vallen.
Wat een tijdloos design. En zoveel toffe versies inderdaad.

Vind de gouden speedy met groene dial of die van watchstick echt legendarisch.

3 likes

FTFY

2 likes

Ik vind hem nog steeds te wit, maar dit zijn mooie foto’s!

18 likes