Thnx! Ik laat het je weten!
Het enige juiste idee ook idd
Dat is een hele goede horlogemaker idd. Ook eigenlijk noodzaak om iemand met de nodige certificering ivm eventuele onderdelen. Mocht het geen vuiltje zijn heb je toch een nieuwe chrono wijzer nodig en dus een certified horlogemaker.
Beetje kort door de bocht. Ik heb zelf al tientallen keren een horloge naar Brussel gestuurd voor een Omega service. Nooit een foutje meegemaakt maar het zal vast wel eens voorkomen.
Met regelmaat ook op aanraden van een Omega gecertificeerd horlogemaker om het horloge in te sturen voor een service. Dit omdat er bij sommige uurwerken zoveel updates uitgevoerd moeten worden dat het simpelweg te duur wordt om het door de gecertificeerde horlogemaker zelf te doen.
Dus ik zou het advies van @Boetje opvolgen @Aqua
Omega is zelfs zo zorgvuldig, dat Omega België mijn Ploprof naar de fabriek stuurde voor een complete service incl. opmaken omdat ze daarvoor lokaal niet voldoende expertise hadden. Het duurde inderdaad wel even maar hij kwam als nieuw terug, klasse!
Ik heb twee heel slechte ervaringen met Brussel (daar gaan ze via de dealer vaak al niet meer heen intussen trouwens) dus vandaar. Hier dus zelf al drie ingrepen gedaan binnen 5 jaar: scheefzittende urenteller, loskomende (flikkerde gewoon op de grond hier) start/stop pusher, te kleine tandwiel-ingrijping chrono-meelooprad.
Ik meen dat je ook “Certified” bent en daarom geen kwaad woord over het merk wilt/mag spreken. Dit verdedigende mechanisme zie ik vaker. Dan doe ik het wel.
Zoals gezegd een foutje kan altijd gebeuren en wordt dan uiteraard wel weer opgelost. Ik zelf al tientallen horloges naar Omega laten sturen en altijd perfect geserviced. Ieder zijn eigen ervaring wellicht maar als het (in mijn geval) 10 op 10 goed gaat mag dat ook gezegd.
Nee geen enkele binding met Omega. Wel een opleiding gehad van een ex Swatch medewerker, dus een kijkje in de ‘keuken’ gehad. Maar nogmaals; ik heb tientallen horloges naar Omega service center gestuurd en allemaal zonder een probleem retour gekregen. Er liggen er nog enkele dus mochten er hierbij problemen voordoen zal ik mijn ervaring bijstellen
Ahh… Je hebt ook een werkplaats maar bent geen Omega certified zeker ?
Bedenk me net, mijn Seamaster is ook perfect in Brussel gedaan, loopt als een trein en je kunt de klok er op gelijk zetten.
En deze is eigenlijk helemaal in de roos; waar is garantie anders voor en zeker bij zo’n established merk?
Vorig jaar nieuw aangeschaft is gewoon maar 1 logisch advies, hup naar omega met dat ding en het wordt naar tevredenheid opgelost
Heb je daar geen zin in zoek dan een goede certified horlogemaker die in ieder geval de originele onderdelen kan sourcen. Die hebben het druk en dan moet je even wachten, zie het als een soort zekerheid dat het goed wordt uitgevoerd
Heb wat opzoekwerk gedaan over het MWO boek… Blijkbaar staat de 3861 nog niet in de 3de versie…
Dit zou pas in de 4de versie komen… (eind dit jaar gaat deze wss uitkomen)
Ik ga dus nog FF wachten, aangezien ik het eigenlijk zou kopen omdat ik sinds kort m’n 3861 heb
Misschien dan toch voor het andere boek gaan in afwachting
Kijk, zo zie ik ze het liefste; gebruiken waarvoor ze zijn gemaakt! Heel gaaf!
Ik kom net terug van een huttentocht in de Alpen van Liechtenstein. Zoals gebruikelijk de Speedmaster op velcro van GGB mee; ideaal voor het timen van tussenetappes (niet echt nodig met moderne middelen zoals GPS, maar ik vind het leuk (en ook wel verstandig) om zelf met marsplan en kaart te kunnen navigeren.)
Hieronder een actiefoto zo’n 100 meter onder de top(pen) van de Drei Schwestern, kijkende over Liechtenstein richting Oostenrijk (de Bodensee was goed zichtbaar).
Het horloge is inmiddels alweer afgesopt, en het bandje gewassen (dat kan stinken zeg ). Straks leer of staal erop en weer klaar voor kantoor.
vanmorgen gezien in Aken
Geen 50% op die?
Anders rijdt ik er van de week effe heen. Koop ik nog zo’n ding.
Dat komt nog.
Eerst spijt krijgen dat je die eerste verkocht.
Ziet er een beetje schreeuwerig goedkoop uit hahaha
Rekenen kunnen ze in ieder geval niet. Op alle artikelen 50% korting… als je dan naar de korting kijkt bij die Speedy rekenen ze 30% korting
Hahaha je hebt scherpe ogen! Die had ik nog niet gezien.