Ik heb wel weer even genoeg gelezen.
Ben al een tijdje op zoek naar een Speedy met sapphire. Het nieuwe model met micro adjustment in de clasp. Is voor mij echt een must. Na geleefd te hebben met de nieuwe T-fit van Tudor kan ik niet meer leven met een band die niet te adjusten is.
Had verwacht en gedacht hier binnen korte termijn eentje op het forum te kunnen scoren maar er zijn er geen die me aanspreken dus ben bij de GD gaan shoppen. Daar wordt me er eentje aangeboden (nieuw) voor 6500 euro.
Ik ben totaal niet thuis in wat een ‘goede’ prijs is voor een Speedy. Wat vinden jullie hiervan? Ik neig te vinden dat dit aan de hoge kant is maar moet ook eerlijk zijn dat dit op vrijwel niets gebaseerd is.
6500 voor nieuw lijkt me toch wel redelijk.
List staat op 8900.
Snelle blik op chrono kom je uit op gemiddeld 6500 (filter 2024, Landen:NL, DE, FR, enkel ongedragen modellen).
Zie bij een bekende GD een speedy hesalite staan voor 6.250.
List idd 8.900 euro. Toen ik hem 1.5 jaar geleden kocht circa 7% korting. Dan zou je nu uitkomen op circa 8.200 euro. Geen idee of er nog korting wordt gegeven bij de AD.
Dus 6.500 lijkt me een best mooi bedrag. Zeker als het om een bekende GD gaat.
Staat er eentje in het blauw toch inclusief nieuwe clasp voor 6k
Ja chrono prijzen reken ik altijd 6.5% terug omdat dat de fee is die verkopers over het bedrag afstaan aan chrono. Dus effectief kost die hesalite 5850. Heb getwijfeld hoor (denk zoals iedereen) tussen Hesalite en Sapphire maar ik denk met mijn levensstijl ga ik een Hesalite gauw slopen, of ik ga hem constant af moeten doen.
Heb hem gezien idd maar met het aanbod van de GD betaal ik liever 500 meer voor een splinternieuwe die nog in de stickers zit plus de volledige vijf jaar garantie. Er moet toch wel een verschil van 1000 euro in zitten voor ik overweeg gebruikt te kopen.
Dan is 6500 gewoon een top prijs.
Gefeliciteerd!
Precies dan is 6500 top toch
Klinkt alsof ik een uitje heb morgen
Oh verwacht niet te veel hoor. De Tudor clasp heeft veel meer verstelmogelijkheden. De Omega clasp maar twee, namelijk gesloten of 3mm wijder… that’s it. Maar het kan uiteraard wel net het verschil maken.
€6500 is overigens een keurige prijs.
Mijn hier iets wazige '20 1861 (met Spiralwinder glass caseback, al een paar maanden) met een van de beste CD’s die ik heb. Discontinued en duur. Wel op Spotify!
Caseback: Aanrader! In geval van twijfel - ik doe het voor een prikkie voor je. Inclusief vacuum wd-test.
Hier nog een eerder gepostte, ook nog op de Molequin.
En ja, ik heb iets met Van Gogh. Mijn grootmoeder van vaders kant ( 2012; een van de scherpste 100-jarigen ooit) is geboren in zijn geboortehuis. Mijn overgrootouders kochten het huis van de Van Gogh-erven. Reünie in oktober zal - jawel - aldaar zijn.
Ik ken alleen Crosby, maar zonder Nash en Stills weet ik niet of het de moeite waard is, ben enorm fan van CSN(Y).
Deze Cd ken ik niet en de andere leden op de foto ook niet. Eens even luisteren op Spotify. Ben benieuwd.