Speedmaster only V (Deel 5)

Da’s hele mooie! Is de case diameter de standaard 42mm?

1 like

Was reuze gezellig! En heerlijke vlaai had je meegebtacht :yum::pray:t3:

3 likes

Gefeliciteerd!

2 likes

Nice :star_struck: Proficiat
Welkom tot de Broad Arrow Replica familie :muscle:t2:

12 likes

Zeg VanGoghers… Komen we elkaar nog tegen in de supermarkt straks.

13 likes

Ja maar hij lijkt groter door de stalen bezel

9 likes

13 likes

NA! Wel toepasselijk om te zeggen dat ik helemaal over the moon ben :stuck_out_tongue:

18 likes

Goeiemorgen!

17 likes

Kleine vraag- ik ben net terug van 2,5 week Sardinie… toen ik wegging heb ik mijn speedy opgeborgen terwijl hij nog liep. Normaal wind ik m elke dag op maar tijdens mijn afwezigheid kon dat natuurlijk niet… uiteraard was het horloge dus gestopt met het aangeven van de tijd toen ik terug kwam. Tot mijn stomme verbazing echter liep de secondewijzer nog wel?! Inmiddels weer opgewonden en het horloge loopt weer als een zonnetje.

Is het gebruikelijk dat de secondewijzer nog zolang door kan blijven lopen??

1 like

Onwaarschijnlijk dat die 360+uur heeft gelopen, het horloge zal gestopt zijn na 50+ uur maar niet helemaal leeg zijn geweest en bij het oppakken begint die weer te lopen.

5 likes

Dat zal het inderdaad wel zijn geweest ja… het leek mij ook onmogelijk

1 like

15 likes

Ik zie op sommige foto’s de chronograaf secondewijzer niet op de 12 positie staan. Daarmee ga ik er vanuit dat de chronograaf loopt.

Hebben sommigen van jullie de chronograaf altijd lopen?

Nee hoor, de chronograaf loopt zeker niet altijd. Maar ik maak er toch regelmatig gebruik van. En met de chrono secondewijzer weg van de 12-positie, is het Omega logo + tekst zo mooi te zien.

3 likes

Haha zo had ik het nog niet bekeken! Welke doeleinden gebruik jij de chronograaf zoal voor?

Zelden. En als hij loopt gewoon om naar te kijken.

1 like

Pasta, zachtgekookt ei, aardappelen, enz.

2 likes

Om de meest uiteenlopende, vaak ook weinig zinvolle dingen te timen. Er zijn maar weinig situaties te bedenken waarin de chrono functie van het horloge werkelijk onmisbaar is. Maar het is zo leuk om het te zien lopen :wink:

2 likes

Ik gebruik 'm ook voor van alles, puur als excuus om het horloge enigszins functioneel te gebruiken (en voor de satisfying “click”)

Ik heb mij alleen wel aangeleerd om na ieder gebruik de chrono te resetten na @JuKo’s incident. Chronowijzer op 12 uur = locked mechanism.

3 likes