Speedmaster only V (Deel 5)

Let’s agree to disagree :sweat_smile:

1 like

:+1:
Ik heb beide dus met mij kun je alle kanten op…

1 like

Ik snap wat je bedoelt maar de 3594.50 Broad Arrow / Replica is de remake van het eerste model Speedmaster , het origineel dus, de CK 2915.
Ze zijn heel voordelig te vinden op C24 !

2 likes

Ze zijn 20-25j oud.

En de prijs is meestal lager dan gewone moonwatch uit die tijd.

Zoek eens op 3594.50

Edit: @Ron-W was me voor

2 likes

Nog dichterbij het orgineel, deze re-edition :stuck_out_tongue_winking_eye::

10 likes

Maar iets minder betaalbaar…

Amai deze is mooi! Tritium :heart_eyes:

1 like

Nope, fauxtina SL.

Eh voila de fauxpatina heeft me al te pakken…

1 like

Ik vind het zeker niet ‘fout’, kan me wel een discussie inbeelden onder puristen

Zeker, dat is de betere 1 op 1 met de rechte kastpoten. Zeer geslaagde versie :+1:

1 like

Zijn er nog mensen die een goed adresje hebben voor mooie en kwalitatief goede nato’s?
Neem aan dat als je dat wilt doen je ook een tool nodig hebt om je huidige band er af te halen om de nato er op te zetten?

Die heb ik niet. Dus wellicht ook goed om aan te schaffen dan.

Je moet ook opletten dat je de juiste springbars hebt voor de nato band (068ST2208) tov die op de stalen band (068ST2207).

3 likes

Euhhhh, nou nu heb ik er 1 dan zal ik het maar vertellen. Tussen jou en mij :wink:,
Deze versie van de speedmaster zit ongeveer op de helft van een nieuwe 3861. Ik denk dat je tussen de 3200 en 4200 een hele mooie kan vinden.
Je moet echter wel goed je huiswerk doen. Kijk eens op youtube daar heeft Robert-Jan van Fratello een mooie video gemaakt over deze versie.
De 3594.50 Speedmaster Broad Arrow.

13 likes

Dat is nieuw voor mij. Wat is hier de reden van? Zijn de nato spring bars gladder waardoor er minder frictie ontstaat tijdens het dragen?

Nee, de 2207’s zijn iets korter zodat je bij de schouders kan. 2208’s monteren op een stalen band zal bezuren als je hem wil demonteren.

3 likes

Ah top! Weer wat geleerd! :grin:

1 like

Ze hebben wat vorderingen gemaakt bij Schaap Citroen in Maastricht!

14 likes

Bedankt mannen @Spooler @Kad en @Ron-W voor de info. Ben erg gecharmeerd! Denk dat ie in de toekomst nog wel om mijn pols komt te hangen! Tot die tijd kijk ik hier slijmend mee!

2 likes

Wacht maar tot je nasa test speedy uit 1964 na de reset je tritium wijzer door het glaasje heen met mach 4 gelanceerd word in een low orbit baan om je keuken. Dan denk je nog aan me! Ik hou je echt niet tegen, lekker rocken die pushers! :grin:

4 likes