Speedmaster only V (Deel 5)

Morning :heart_eyes:

11 likes

Dat is een goede tip, dankjewel! Dit wist ik niet.

1 like

Ik zit te kijken naar een nato strap van watchgecko. Ziet er goed uit en niet super duur. Kan ik de springbars van daar ook bestellen denk je? En wat raad je aan m.b.t. een tooltje? Zo’n Bergeon pincet achtig tooltje of zo’n enkel tooltje? Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven :stuck_out_tongue:

Bergeon springbar tool, niet op bezuinigen (zijn overigens ook niet superduur ofzo :wink:)

Omega springbars zijn maar ca. 4 euro per stuk.

2 likes

Idd verrassend goedkoop. Breitling 10 per stuk

Ik ga een bergeon 7767 -f springbar tool bestellen en een nato strap. Moet nog even zoeken naar de omega springbars.

Wel spannend bij een hagelnieuw horloge de band er af halen terwijl je het nog nooit gedaan hebt :rofl:

Je zou ze kunnen vragen aan André @Horloge24.

P.S. Bestel er meteen een paar extra voor als je vaker wilt wisselen met bandjes.

1 like

8 likes

Nou ik heb voor zo’n tool gekeken en een echte Bergeon kost toch al gauw €150,- euro!
Dat vind ik een hoop geld voor wat gebogen staal.
Dus als een echte Hollander, hup naar de wijze man uit het oosten en daar 1 besteld voor €10,-.
Dat zal waarschijnlijk bagger zijn en dan alsnog de Bergeon gaan kopen.
En dan ben ik €160 armer :grin:,
Ja, de wegen des Heer zijn ondoorgrondelijk!
image

2 likes

Kijk even hier:

De Omega tool heeft ook een Bergeon inzetvorkje.

2 likes

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik doelde op die @JuKo hierboven aandraagt, de 6767, die zijn +/- 25 euro, das beter te behappen.

Die van jouw (in aantocht) heb ik nog nooit geprobeerd maar twee kanten tegelijk klinkt ook wel handig in theorie.

Ik zal je verslag uitbrengen of het de moeite waard is.
Ik heb ook de 6767 met 1 kleine vork en 1 brede, zeer handig, maar nadeel is dat je snel krassen maakt op de achterkant.
download (1)
De brede is zeer handig om leer banden te verwijderen.

11 likes

23 likes

Jeetje ja. Ik probeerde dat eerst af te plakken maar vond het al snel gedoe en maakte desondanks soms nog krassen. Nu er ook meer krassen op de voorkant komen door het intensief gebruik kan ik er prima mee leven eigenlijk.

1 like

Weer wat geleerd :+1:

Weet je misschien hoe het zit als je de rubberen of nylon straps wilt gebruiken?

Gebruik je dan de 2207 van de stalen band of de 2208 voor nato’s? Of maakt het voor de rubberen en nylon straps minder uit?

1 like

De OEM rubber die echt aansluit op de kast zoals bij de Seamasters heeft volgens mij 2207 en de nylons komen op 2208.

2 likes

Dit zijn gouden tips!

1 like

Goedemorgen

Is het iemand van jullie wel eens opgevallen dat soms de secondewijzer van de chronograaf iets vooruit springt bij het activeren van de chronograaf?

5 likes