Speedmaster only V (Deel 5)

Dat snap ik. Ik ben al jaren horlogeliefhebber en voor mij is het dé grail. Bij de Speedmaster is het de optelsom:

• het design. Helemaal in balans, met tijdloze en eigen details als de chrono wijzer of lyre lugs.
  • de maatvoering. Met name de dikte icm lugs maken het tot een zeer draagbaar horloge met 42mm diameter.
  • casual of feesten. Het horloge kan voor vrijwel elke gelegenheid
  • de historie/het Nasa-verhaal. Wat mij betreft wel iets wat te veel wordt benadrukt, maar ook wel begrijpelijk vanuit marketing oogpunt :blush:
  • De Speedmaster staat mooi op allerlei banden en kent daardoor vele looks.
6 likes

Voor mij is dit je foto van het jaar. Ik wil nu oliebollen! :grin::wink:

1 like

afbeelding

8 likes

Gelukkig 2024

Waarom is een 38mm 324.32.38.50.06.001
1.7mm dikker dan een gewone professional? Vanwege het automatisch uurwerk? #dtv

1 like

Prachtig plaatje ! :star_struck:

1 like

Rotor versus non-rotor?

1 like

Dat en waarschijnlijk door de hogere WR op de automaat.

2 likes

Zeker mooi !

Prachtig exemplaar :+1:

2 likes

Dank je! Een echte patina koning :crown:

2 likes

wel gewoon goed draagbaar hoor. Eigenlijk niet opvallend die dikte

1 like

17 likes

Voor de eerste Speedy Tuesday een foto van de Sweetmaster :chocolate_bar: :grin:

23 likes

Crosspost: zei er iemand patina?

28 likes

Helemaal mee eens! Voor mij ook de redenen om deze als grail te bestempelen en ‘m nooit meer weg te doen. Alleen vind ik de listprijs van inmiddels 7700 euro echt te hoog.

2 likes

A) Je zou niks meer morsen
B) Nog steeds de chocolade niet op?
C) Heerlijk plaatje

1 like

A. Ik heb ze ditmaal met een pincet neergelegd :grin:
B. Haha, nog steeds niet. Ik heb ze nog allemaal
C. Dank u :blush:

1 like

Wissel naar wat ‘dressier’ horloge voor een (echt laatste!) kerstdiner.

11 likes

Fijne dinsdag !

13 likes

Dit wordt wat mij betreft meer een vraag als je meerdere Speedmasters in je collectie hebt :slight_smile:

De listprijs is inderdaad hoog, maar persoonlijk zou ik ook nooit (meer) een nieuwe Speedmaster kopen. De nieuwe exemplaren doen me veel minder en ik ben niet echt gevoelig voor verbeterde uurwerken, glaasjes, etc… Als je voor een goede neo-vintage (jaren 90) gaat dan moet je voor 4000 - 5000 Euro goed kunnen slagen. Dat scheelt toch zeker 2000 Euro t.o.v. een nieuwe en je krijgt er meer karakter voor wat mij betreft.

4 likes

Pfff jaloersmakend deze :star_struck:

1 like