Speedmaster only V (Deel 5)

Thanks. Ben benieuwd!

20 likes

Hier zit de Speedy al een tijdje op de Veblenist canvas strap. Een hele goede match vind ik persoonlijk.

23 likes

14 likes

Het wachten is nu op de terugkeer van de maan…

22 likes

In mijn optiek één van de mooiste Speedies.

1 like

Dit is een goed voorbeeld van teveel zon dan, en geen andere versie… zonde hoor.

5 likes

Zeker zonde. Maar ook wel slecht gedaan van Omega dan.

2 likes

Zijn dat niet gewoon andere planeten?

Ik weet niet of ze dat eerst testen, x jaren lang vol in de zon laten liggen :nerd_face: kleurpigment in pad printing verf is zo`n dun laagje dat het blijkbaar niet bestand is tegen Uv

Dat dacht ik dus ook tot nu toe, een andere versie of zo maar dat is het dus niet. T’ìs patina :smile:

De caseback van de Speedmaster Apollo-Soyuz 35th ann. was kwaliteitstechnisch ook een dingetje.

Erg mooi met die gele accenten.

1 like

Nu wel, ja…

Jammer jammer.

Ik overweeg een young vintage SM aan te schaffen. Heb me flink georiënteerd in de oneindige referenties en LE’s. Feit is dat ik graag iets “bijzonders” wil, maar hoeft geen high end limited te zijn. Hij moet gewoon flink gedragen worden.

Mijn belangstelling gaat uit naar de 3592.50 (Apollo XI) vanwege de saffier bodem. Hierin zijn weer genummerde en ongenummerde versies. Full set is wel een hele fijne pre. Of de 345.0808, ook Apollo XI maar pre PIC meen ik en vaak met de mooiere 1450 band. Afijn een hoop mogelijkheden en combinaties mogelijk dus.

Iemand tips of ideeen waar ik op moet letten?

14 likes

7 likes

11 likes

18 likes

Als het om een kleine/limit versie gaat dan zijn de papieren inderdaad belangrijk want een losse caseback kon je tot een paar jaar geleden ook wel los bestellen, tot hele sets voor een TinTin. Doos is altijd wel te vinden. Verder is het maar wat je mooi vindt denk ik, want er zijn zoveel versies Apollo 11 om uit te kiezen dat zoiets toch heel persoonlijk is.
Allerbelangrijkste voor mij zou zijn de staat van de kast, dus altijd goede foto`s van de zijkant vragen inclusief einde van de lugs zichtbaar, zodat je kunt zien of daar niet gepolijst is. En als er een recent geserviced is ( met bewijs/factuur ) heeft dat ook de voorkeur.

tenzij je van origineel oude meuk houdt zoals ik :grin: en dat weer laat opknappen

11 likes