Speedmaster only V (Deel 5)

Ik keur 'm goed! Wellicht is de wijzerplaat zelfs mooier dan die van de Snoopy 50th. Ik ben benieuwd naar de eerste indruk “in het echt”. Fijn dat het geen special edition is, slimme zet van Omega.

3 likes

Tegenover $8100. Het was toch een Zwitsers horlogemerk? :sweat_smile:

Maar ik vind hem ook erg mooi! Met de zwarte hour markers en zwarte wijzers. Mooi contrast met de wijzerplaat. Maar zonder deze details werd het verschil met de Canopus ook wel ontzettend klein. Op het oog dan.

13 likes

Het is persoonlijk uiteraard, maar ik vind wel dat die dat contrast echt nodig had. Een Speedmaster is mooier als die goed afleesbaar is :blush: De rode accenten maken het wat speels… al met al vind ik hem erg geslaagd.

5 likes

image

Ja, erg mooi dit.

4 likes

Hoewel die Canopus al geen verkoopkanon zal zijn, zorgen ze toch voor overlap. Rolex doet dat marketing technisch erg goed; aan de dial/kleur/bezel combi kun je edelmetaal altijd onderscheiden van staal.

Het grote contrast maakt het meer dan duidelijk maar toch vind ik het juist wel bijzonder wanneer bepaalde wijzerplaat configuraties voorbehouden zijn aan edelmetaal.

Al met al voor arme sloebers zoals ik wel een welkome aanvulling :smirk: 60k voor een witgouden speedy is natuurlijk totally bonkers :nerd_face:

1 like

Is dit sarcastisch? :joy:

1 like

Heel geslaagd! De prijs wat minder, maar zo is het nu eenmaal anno 2024.

Ideaal naast een zwarte duiker bv als basisstukken in een collectie :blush::+1:

1 like

Hou je niet van een halfslappe fallus op je wijzerplaat dan?

1 like

Die van mij is helaas helemaal slap.

7 likes

Stel voor dat we deze nieuwe als bijnaam de BBC geven.

6 likes

Zoon 1 mocht vast zijn toekomstige Speedmaster proberen :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Ondanks ik vandaag mijn 23ste verjaardag vier, vier ik op deze dag het 2 jaar in bezit hebben van mijn Speedmaster! Mezelf cadeau gedaan voor mijn 21ste verjaardag en nog geen seconde spijt van gehad. Het nieuwe model met witte wijzerplaat ziet er mooi uit, maar ik vind persoonlijk dat er niks boven het (voor sommige saaie) ‘orginele’ model gaat!

Uiteraard een sfeerfoto erbij!

38 likes

Ik ben heel benieuwd hoe deze wijzerplaten real life verschillen. De Canopus neigt toch meer naar zilvergrijs denk ik, waar de nieuwe wit gelakt is.

2 likes

Vind het zwart wit contrast zeer geslaagd. Geeft een goede afleesbaarheid.
Wat betreft de rode accenten neig ik naar :arrow_heading_up:

Ik word er wel hebberig van. Snel eens kijken zodra hij bij de AD ligt.

Een witte past wel in mijn collectie. Maar blijf ik nog wachten op de snoopy… of…

12 likes

25 likes

Gelakte plaat, verheven indices en logo, ik denk dat het een topper wordt!

1 like

Iedereen is bezig over de prijs, laat ons wel zeggen dat het 100 euro meer is dan de normale saffier maar je wel een prachtig gelakte wijzerplaat hebt, verheven indices enzv. Dan heb je veel voor 100 euro en zeggen we beter dat de zwarte saffier overprijsd is!:wink:

Als deze in het echt er even mooi uitziet als op foto… 🫨

2 likes