Dank allen! Ik had een mooi bandje besteld voor m’n speedmaster maar die kwam met een lelijke gesp. Ik trek dat niet zo goed ik heb een Omega besteld, die is iig beter dan die gesp
Als alles binnen is, wel even het resultaat showen hè?
Nice!
Ziet er chique uit zeg! Denk dat ik ook maar eens voor een leren bandje ga kijken.
Intussen in de parkeergarage
Zeker weten! Wat een knappe Speedy zeg!
145.022-69 neem ik aan?
Hoe vaak kun je een glaasje eigenlijk oppoetsen, of kan dat oneindig?
Nee, is een 69 Straight Writing, dus de eerste post-moon referentie met NASA tekst op achterdeksel. De eerste ref ná de maanlanding dus. Thanks!
Goede vraag, zeker niet oneindig, als je te veel of te intens poetst gaat je glas vervormen. Lijkt nergens op. Ik pas erg goed op en poets slechts 1 maal in 4-5 stappen. Ik zorg ook dat het volledige glas uniform behandeld wordt. Ik poets ook enkel als de krasjes storen, anders laat ik as is.
Op mijn Speedy zit het originele glas nog met oud logo in het midden. Ik prefereer dit originele licht gepoetste glas boven een nieuwe vervanger met modern logo. Bij die moderne vervangers is de vorm vaak ook ietsje anders. Tenzij er barstjes zijn natuurlijk, dat is altijd vervangen.
Ik hou wel van een beetje vintage/ouderwetse uitstraling op het gebied van bandjes, voor dit horloge.
Vandaar redelijke taper (20/16) en volledig mat zwart met deze textuur. Saffiano oid kan ook mooi zijn maar komt voor mij dan weer te modern over, voor de look&feel die ik in m’n hoofd had zitten
Oh, maar 1x per jaar dat gaat dan zeker goed tot de volgende service . Vind de krasjes op mn 3861 opzich wel karakter toevoegen. Maar aan de andere kant ook wel vreemd dat het zo snel krast.
Is toch ook een 145.022-69?
Geintje, is wel een leuke opvolger van de pre-moon!