Prachtige Speedmaster. Heel veel plezier ermee.
Nog niet gezien! Maar ben ook niet heel actief buiten dit topic
Gaaf artikel! Ik snap wel waarom deze wijzerplaten niet gekozen zijn. In een tijd waar horloges echte toolwatches waren, ga je niet 75% van je wijzerplaat ongebruikt laten. Ik vind het ook niet mooi, wel origineel!
https://brusselsvintagewatches.com/en/produit/museum-piece-omega-speedmaster-105-003-prototype-monocontatore/ Vooor de liefhebber ook
Deze vind ik eigenlijk wel mooier.
Ai die is heel mooi, ik ben om….
Ik ben benieuwd of ze deze ooit verkocht krijgen. Ik kan genoeg Speedmaster verzamelaars die dit soort bedragen neerleggen voor heel speciale uitvoeringen, maar als Omega dit niet heeft opgenomen in de archieven, is het gewoon een frankenwatch met een geknutselde wijzerplaat. De Alaska III wijzerplaten die destijds door een Italiaanse dealer in reguliere Speedmasters werden geplaatst, werden wel opgenomen in de Omega archieven. Daarom betalen verzamelaars grote bedragen voor die “mods”.
Ja die details blijven gaaf! Blote oog altijd heel goed kijken wil je dat zien maar zo vergroot
Doet mij altijd denken aan een Japanse tuin.
Die zentuinen zijn inderdaad prachtig en leuk dat we drie van die tuintjes in onze geliefde wijzerplaat hebben
De bracelet en de sailcloth vind ik mooi staan op de Speedy. Voor deze zou ik niet zo snel kiezen, maaaaar vind het alleraardigst staan moet ik zeggen.
Blijft de Speedmaster toch een bandensl*t.
Thanks, zelf hou ik wel van een beetje contrast bij dit soort Speedmasters. Op de website van Bulang&Sons worden erg veel combinaties met de Speedy getoond, zitten best fraaie combinaties bij waar ik zelf niet snel op gekomen zou zijn.
Ik ben die ook beginnen ontdekken enkele maanden geleden, door @Watchstick_81 zijn macro foto’s van de moonshine… ik dacht ooit dit enkel duidelijk op de ST1 te zien maar zit ook duidelijk op zowel de laatste nieuwe als op mn 3570.50 maar een detail die je moet zien correct
Bij de ST1 is het heel duidelijk te zien omdat de cirkels met superluminova zijn aangebracht en dus dikker aanwezig zijn
Goede spot. Net voor beter zicht de chrono laten lopen onder de loep en er zit een krasje op het wiel. Hij loopt ook over de rand van het nokje aan de binnenkant van het wiel. De Speedy is tevens aan de beurt voor een service Q3/4, zal ze er op attenderen.
Er ligt er al eentje in Zwitserland, maar de opgegeven servicetijd was meer dan 6 maanden. Zo lang wil ik er geen twee missen.
Nogmaals. Scherp oog!