Speedmaster only V (Deel 5)

Wat voor één is dat, had verwacht dat het gewoon in Brussel gebeurt?

Het is niet moeilijk een Speedy mooi vast te leggen. :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

‘Zwitserland’ bij wijze van spreken, excuses. Er stond in de offerte niet specifiek waar ze heen gingen. Ik was veel te verbaasd van de volgende zin:

“Levertijd na akkoord ca. 25 weken.”

Dan zal het geen 321 zijn of een ander cal wat factory only is.

Personeelstekort is echt een probleem tegenwoordig voor horlogemerken.

1 like

Moeders mooiste even uit de DNK vandaag ivm eventuele verkoop. :heart_eyes:

21 likes

Een beetje zon doet wonderen inderdaad

17 likes

Ha! Verstevig je inbox dan maar alvast.

1 like

Leuk hè!
IMG_9800

Moet m toch eens wat meer gaan dragen

10 likes

Potje vullen voor de PP?

1 like

Dan moeten ze die mensen dringend maar eens meer gaan betalen denk ik dan. Zeker als je ziet hoe duur een service geworden is via de officiële wegen. Maar het zal wel eerder evolueren naar caliberwissels en opsturen naar het oosten vrees ik.

in het geval van Omega wordt dat lastig omdat de meeste uurwerken van een serienummer zijn voorzien, voor de Reduced gebeurt dat wat jij beschrijft wel, ik hoorde dat bij Tudor dat ook aan de hand is.

1 like

Heerlijk!

16 likes

Dit viel me laatst op. :face_with_monocle: Alsof de pusher niet helemaal vast zou zitten. Heeft iemand dit vaker gezien? Ik tag @PeterLC ook nog maar even voor zijn ervaringen. :ok_hand:

5 likes

Klopt ook weer. Op zich wel een fijne gedachte. Maar kunnen ze niet het deel eraf draaien waar het nummer op staat en die op een ander (al geserviced) uurwerk draaien? Bij de 3861 staat het op de balansbrug dacht ik.

Ik zeg maar wat natuurlijk… en misschien is dit nog niet eens zo’n slecht idee om dit als optie te hebben om de doorlooptijd in te korten.

Lijkt wel of die pusher wat verder naar buiten komt dan gebruikelijk. Kan ook het perspectief zijn van de foto…

De mijne:

3 likes

Dat zou wel heel slecht zijn, de doorlooptijd is denk ik waar men zich bij moet neerleggen. Al was mijn 3861 wel binnen 3 wkn terug in mei '23 na ingestuurd te zijn geweest voor een complete service door de bekende kinderziekte.

1 like

Oei, die dondert er bijna af! Je schroeft ze van binnenuit vast, en deze is al een eindje losgekomen. Relatief easy fix, kan het ook voor je doen als je dat wilt. Vet ik meteen alle pusher-pakkingen in; de kroontube en kroonpakking worden vies resp. droog, ik draai de andere pusher dus ook even los, en dan beiden weer vastdraaien met een drupje blauwe Loctite, en een vacuumtest naderhand.

Relatief veel werk is het stofvrij houden/maken van wijzerplaat en binnenkant glas vlak voor hermontage, je ziet alles!

7 likes

Bedankt Peter! Daar was ik al een beetje bang voor. Ik neem even contact met je op via PB. :smiley:

3 likes

Gelukkig is het makkelijk op te lossen!

1 like

Ja zeker hoor, komt ook wel goed. :smiley:

Nog maar even een mooie foto dan.

18 likes