Het zou voor deze dial altijd de 6e moeten zijn, super:
Deze winter heb ik opvallend veel vintage om, heb ik nu dat virus te pakken of is het logisch met de donkere dagen, dikke truien en de Speedymoon als laatste aanwinst? Ik had nog overwogen om deze 3590.50 te verkopen toen ik de SpeedyMoon 345.0809 op het oog had, maar ik ben blij dat ik dit niet heb gedaan. Het verkeert nog in volledig originele staat, tot aan het hesalite (zonder logo) toe. Blijft ook lekker!
Hoort vintage hesalite zonder logo?
Nee het hoort bij een bepaalde periode van de 145.022 in de jaren '80 en begin jaren '90. De 3590.50 is eigenlijk ook een 145.022 maar door de nieuwe PIC codering werd dit veranderd. De kast en het complete horloge kregen toen een eigen referentie. In het achterdeksel staat ook nog steeds ST145.022.
Uit de Speedmaster bijbel
Heeft die van jou wel een logo erin?
Ja heeft wel een logo erin idd. Het glaasje is gebroken geweest, maar als ik de staat van het vervangende hesalite zie is hij iig licht gebruikt, hoop zelfs period correct.
Je kan het met een vergrootglas wellicht zien of het de juiste is. Type A3 is periode-correct. Type A4 is service. Maar jaren '80 zou dus ook zonder logo kunnen zijn, net als bij mijn Speedymoon ook het geval is.
Heel mooi
Ik was in ieder geval de eerste en op Omegaforums heb ik mensen geïnspireerd:wink:;
Er was ook iemand die 'm in een Nato heeft besteld, na mij eerst gevraagd te hebben of ik er bezwaar tegen had:
Dan heb je het gemaakt als iemand toestemming vraagt
Haha ja, morgen verwacht ik trouwens de reserve strap binnen. Ik zie niet een andere band op die Speedmaster in de toekomst erop dus dacht bestel maar 1 als back up.
Uiteraard, die bespoke straps associeer ik ook met jou. Ze passen stuk voor stuk allemaal, ik heb ook graag mijn straps op een deel van mijn horloges maar op sommige toch liever een stalen band. Nu je bent de enigste die ik weet met de apollo hier op het forum en nu ik deze op de flatlink tegenkwam; amai wat een stunner!
Er moeten er nog 2 zijn hier op HF maar zie ze nooit voorbijkomen in de only topics. Op OF ben ik al een tijdje de enige die in het WRUW draadje de mijne post terwijl er daar veel meer moeten rondzwerven.
Thanks voor de info Het lijkt op de foto op een A3, binnenkort even met een loupe checken als ik hem weer thuis heb.
Ik juist wel alleen een schakeltje eraf of eraan vind ik een kut klus met die schroefjes
Wist ik niet! Er zijn er die in de luwte leven, nochtans 1 van de leukere subtopics hier!