Speedmaster only VI (Deel 6)

Ziet er tof uit, op het eerste oog. :grin: :raised_hands:

Maar niet om te kopen. :grimacing:

De hypetrain is nog niet zo groot als destijds met de witte dial door Daniel Craig.
Maar ik zou zoiets heel gaaf vinden, zal wel absurd geprijsd worden…

1 like

Ik heb het laten doen bij Wesselink&Vreeker, maar een rommelig geschreven rekeningetje als garantie bewijs vond ik vreemd (bij een Omega service center). Moest ook terug om een stofje van de wijzerplaat te laten verwijderen.
Bovendien hanteren ze dezelfde prijzen als de AD, en daar krijg je wel keurig een Omega garantiepas en een mooie rode Omega reis-box. Ik zou dus naar de AD gaan.

4 likes

Of naar @horloge24 @BMWX6M @Floris155.

3 likes

Omega service prijzen staan vast of het een AD is of service center maakt geen verschil.
Sommige mensen hebben liever rechtstreeks contact met een horlogemaker, het is net wat je voorkeur heeft.
Maar AD stuurt je horloge alleen door naar Omega.
Als je er een gedrukte service garantiepas bij hebt gekregen dan is die van jou ook naar Omega gegaan, dus het had geen verschil gemaakt.
Natuurlijk vervelend van dat stofje maar dat is gewoon pech en is niet goed gegaan in de eindcontrole.

4 likes

Niet altijd… ik maak ook gewoon gedrukte pasjes. (Niet met hologram zoals Omega :sunglasses:)

En geef het horloge na service ook terug in een rode Omega servicebox. :sweat_smile:

2 likes

+1. Ik wil liever precies kunnen zeggen wat ik wel en niet wil, op de hoogte gehouden kunnen worden en het horloge korter kwijt zijn (even afhankelijk van wat er moet gebeuren / besteld moet worden uiteraard). Pasje en een rode servicebox LB. Alleen via de AD als het binnen de garantie valt :slightly_smiling_face:

3 likes

Artem band op de speedy.

26 likes

Nee dus. Zoals gezegd alleen een handgeschreven rekening, zonder enige specificatie of testgegevens.

1 like

Gelukkig heeft deze voorlopig geen service nodig… :clown_face:

23 likes

Ah sorry verkeerd gelezen, ik dacht dat je er wel een service pasje bij had gekregen.
Een officieel Omega service pasje krijg je alleen als die naar Omega gaat, die kunnen wij als service center er niet bij leveren helaas. Service box wel voor aflevering bij volledige service.

1 like

Maar die moet op een gegeven moment wel helemaal terug naar het moederland. :upside_down_face:

Dat is idd een goeie. Waar ik de 1861 uit de ST1 bij een willekeurige horlogemaker zou durven afgeven is het met de 321 (natuurlijk) een ander verhaal. Zou dit wel bij een de horlogemaker om de hoek geserviced kunnen worden, of moet je dit niet eens willen?

Onderdelen is het probleem.

1 like

Ook voor een 1861?

Oh sorry, dacht dat je het over de 321 had. Lokaal kan maar dan moet die wel Omega gecertificeerd zijn. je wil toch echt OEM pushers, kroon en wijzers, hesalite crystal.

Die Bienne only uurwerken zorgen voor lange servicetijd als je buiten Europa woont.

1 like

Doelde op beide, maar is me nu duidelijk. De 321 dan over een x aantal jaar via de AD naar Zwitserland idd.

2 likes

Ik heb er laatst bij Frans de Groot nog even specifiek naar gevraagd voor deze, omdat die van mij inmiddels ook bijna 5 jaar oud is. Hij kon deze moderne 321 prima servicen, is misschien ietsje duurder dan een normale servicebeurt. Service is nodig na zo’n 9 à 10 jaar zei hij. Vond ik lang, maar zeker met de moderne oliën e.d. kon dat prima. En met God ga je geen discussie aan heb ik altijd geleerd!

5 likes

Haha nee discussiëren met God doe ik niet.
Ik houd ook ongeveer 10 jaar aan bij moderne horloges. Denk wel dat de service in Biel nog wel een tikkie duurder zal zijn. Dus was idd wel benieuwd of dit hier ook mogelijk zou zijn voor de 321. Maar goed, het uurwerk is bijzonder genoeg om ‘m ook daar te laten servicen, als dat een probleem zou zijn had ik beter een 3861 kunnen aanschaffen.

3 likes

Benieuwd hoe die dan aan 321 onderdelen komt. Op de open markt is het voor de vintage 321’s al schaars en duur en de zelfstandige horlogemakers hadden gehoopt dat er vanuit Omega nu weer beschikbaarheid zou komen.

1 like