Speedmaster only VI (Deel 6)

Klopt. Eén heeft geen zwarte wijzerplaat en nul kroontjes op de foto. Maar het ging om de compositie, die heeft hij groot gemaakt. Ere wie ere toekomt. :crown:

2 likes

Dit gaat al snel de goede kant op :smiley:
Geelgoud, witgoud…En totaal verschillend.
Mooi hoor!

1 like

Thanks!

:point_up: Dit probeer ik er altijd wel een beetje in te houden in mijn collectie. Voor zover je het dat kunt noemen.

1 like

Dank!!

Geldt voor mij net zo. Patina etc wordt vaak opgehemeld, maar deze kan het hebben. Heb m van de eerste eigenaar kunnen overnemen, die m decennia lang droeg als “daily user”. Maar technisch was de puf eruit. Dat is zorgvuldig gereviseerd. Zonder aan t doorleefde uiterlijk te tornen.

3 likes

Pfoe, lekker, hoor! Geweldig!

1 like

20 likes

Goedemorgen allemaal, TGIF

25 likes

19 likes

34 likes

23 likes

33 likes

Interessant dat bij de zwarte wijzerplaat de subdial met maandagen radial heeft gepositioneerd, en bij de witte wijzerplaat vanaf “9” t/m “21” de cijfers andersom zijn (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik weet wel dat er ook zwarte service dials zijn, en die hebben dan de cijfers ook rechtop van 9 t/m 21….

2 likes

35 likes

30 likes

23 likes

Goed gezien. De 1985 SpeedyMoon is volgens mij de enige waar de cijfers op z’n kop staan (radiaal idd). Bij latere versies staan ze “leesbaar / recht op”. Het zijn geen maandagen het is de datum. De maan wordt aangegeven met een draaiende disc onder de wijzerplaat waarbij je de maanaanduiding kunt aflezen door de uitsparing in de wijzerplaat, de datum wordt aangegeven met een klein wijzertje bovenop de wijzerplaat.

2 likes

Top dat je het zo hebt gelaten en Gaat weer jaren mee.

36 Kt :+1:

3 likes

Pfff… voel me wel dom nu :crazy_face:
Ik vergis me met mijn moonswatch snoopy (jaja, de cheapy speedmaster moonphase) waar 29,5 dagen staan aangegeven
Datum is eigenlijk ook veel nuttiger!

Een TinTin!! Die kom je niet vaak tegen. Zeer fraai!!

1 like

Goedemorgen allemaal, fijne zaterdag.

20 likes