Ik vind het op jouw foto er echt niet slecht uitzien hoor, wellicht wel als je een voorkeur hebt voor de eerste “generatie” Snoopy 50th’s. Bij jouw versie heb je dus mooiere sterren en een dunnere tekst “50th Anniversary” die daardoor minder opvalt. Snoopy valt dus ook iets minder op door minder details en dat vind ik ook geen nadeel.
Je hebt Snoopy 50th gen 2 dus
Tijdens een Speedy Tuesday event heeft Gregory Kissling mij uitleg gegeven over het andere blauw van de Snoopy subdial, wat je alleen ziet bij een bepaalde lichtinval of fel zonlicht. Alles op de wijzerplaat is PVD coated behalve de Snoopy subdial. Deze krijgt een andere coating omdat ze het nadien moeten vlakpolijsten en dat gaat niet met een keiharde PVD coating. Dus de hele subdial krijgt de blauwe coating en daarna halen ze een stukje van de bovenkant weg waardoor details zoals Snoopy, de sterren en de tekst tevoorschijn komen.
Laat me duidelijk maken dat ik ‘de mijne’ zeker mooi vind, ik heb er de voorbije 2 maand genoeg naar zitten staren. De dunnere tekst gaat m wel af! Tot het bericht van @YY77 zou ik en anderen hier het ook niet weten!
Echter toen ik de foto’s op reddit zag…( die zijn gewoon niet van voldoende kwaliteit om te oordelen) en op die foto’s ziet het er idd niet proper uit, ik maakte me even de illusie of ik wel juist gekeken had, maar In’t echt blijft hij ****** mooi
Na lang dromen, passen en twijfelen gisteren op speedy tuesday eindelijk een Speedmaster professional gekocht. Al eerder eens een reduced gehad, maar dat was het gevoelsmatig toch steeds net niet.
Uiteindelijk recentelijk mijn Breitling navitimer verkocht, en deze heeft plaats gemaakt voor de speedy.
Blij mee dat hij nu in de collectie zit en de aankoop was een leuke deal en afspraak met enthousiast forum lid @Duckie !
De 105.012-66 HF in het avondzonnetje. Morgen breng ik 'm weg voor een full service. Zoals @Nash al in het NA topic aangaf, staat het 321 redelijk droog, wat later nogmaals bevestigd werd door een andere kenner. Kortom, geen risico, tijd voor een wellness