dat dacht ik al, je was me voor! Mooie aanwinst, geniet ervan!
Dank! En sorry
zeker, maar denk toch dat ik hem vervolgens niet ga dragen…
Als ik een oude 4 digit daytona naast een speedmaster leg, is dat een heel ander horloge. ook voor die tijd. Of zelfs juist voor die tijd. Sowiso kleiner en een imho mooiere dial.
Los daarvan, de speedmaster of moonwatch blijft een klassiek horloge en zeker heel cool.
Terug op staal. Zonde om hem niet te gebruiken eigenlijk.
Edit: ik zag nu pas dat de referentie van de band aan de buitenkant zit

Mensen in dit topic hier die me kunnen helpen/adviseren bij mogelijke aankoop van deze Speedmaster Reduced zodat ik vanaf morgen trots mee kan posten in dit topic?
Bij het ophalen van mijn SpeedyMoon liet de eigenaar mij deze mod nog zien. Ik vind 'm lekker voor de zomer!
Zijn speeltje op vier wielen was ook niet verkeerd
Doe mij maar de gt3 ernaast
Ik dacht daar zit onder wat ik op het portretje aan de muur zag
Die speedmaster zo met rubber band ziet er wel heel goed uit inderdaad.
For generations to come? Of zit ik dan in het verkeerde topic?
Staat je goed hoor.
Mooi zo met de diepte van de subdials
Goedemorgen HF genoten,
Kleine vraag, wellicht dat meerdere mensen hier last van hebben. Mijn speedmaster dateert ergens uit de jaren ‘90 (referentie nummer 145.0022ST). Hij is nog origineel en is vijf jaar geleden voor en servicebeurt geweest bij omega. Nu merk ik dat de vouwsluiting van de band soms niet goed sluit, of bij dagelijk gebruik gewoon openspringt (spelen met de kinderen of andere bewegingen waarbij ik veel spanning met mijn arm uitoefen op de band)
Heb de band ook al afgesteld met de stel pinnen in de vouwsluiten maar ook dit helpt niet.
Is dit een vaker voorkomend iets of toch even langs de dealer om te laten afstellen? (Waar ik persoonlijk weinig voor voel want klantvriendelijkheid hebben ze nog nooit van gehoord )
Nu weet ik dat je sluiting van een 5-digit Rolex eenvoudig kan buigen tussen je vingers om hem strakker of juist losser te stellen. Maar ik weet eigenlijk niet of dat bij de Omega sluitingen net zo werkt.
Je kan het gebogen deel van de (open) vouwsluiting korter of langer maken door het voorzichtig iets te buigen (of platter te maken). Dan zal het weer goed sluiten. Niet te enthousiast te werk gaan, want het luistert heel nauw. Je moet een duidelijk klikje horen bij het sluiten en je moet niet teveel kracht moeten uitoefenen bij het openmaken van de sluiting.