Speedmaster only VI (Deel 6)

Prachtige aanwinst en mooi dat er zo goed geholpen is :+1:

2 likes

Twee bandjes besteld bij B&S voor de Speedy.

14 likes

Allebei is beter inderdaad :+1:

17 likes

20 likes

Dank jullie wel! Enorm aan het genieten nu.

Goed idee!

3 likes

Proficiat man! Echt toffe ref inderdaad, geniet ervan (en laat ons ervan genieten :sunglasses:)

1 like

Thx! Zal ik zeker doen

1 like

2 nieuwe speeltjes gekocht een tijdje terug.
Een bijna nieuwe Elma Leak controller 2000 en deze mooie nieuwe no-name 6 bar wet-tester.

15 likes

Goedemorgen allemaal, fijne woensdag. Maak er een mooie dag van.

21 likes

Het blijft tegenstrijdig,… dat als je drukverlies test en het horloge is dus niet waterdicht, dat hij dan onder water moet om te zien waar hij lekt :grinning: Goeie aanwinsten !

1 like

Vandaag klusdagje, eindelijk een redelijke 1450 band gevonden die er optisch goed uitziet, volle lengte heeft en met een goed zichtbaar logo op de sluiting. Meestal vergeet men de “binnenkant” te onderhouden dus eerst maar eens demonteren en in een warm sopje om te ontsmetten.
Circa 40 jaar oud dus bandpennen er uittikken …:man_facepalming:

alleen die 2 links zien er origineel uit - dus een split over de hele lengte - een was gebroken, en die helemaal rechts is een gewone bandpen. Rommel dus en dat kan beter en al nieuwe besteld zodat hij straks weer strak scharniert.

Nog wel een vraag voor @Watchstick_81 ; jij heb toch die quick release pen voor in de vouwsluiting gevonden ? hoe krijg je die erin ; moet de “buis” waar hij inkomt iets uitbuigen o.i.d. ?

3 likes

Oef ja dat is een allegaartje van bandenpennen! Ik denk dat er na 40 jaar wel vaker iets geknutseld is aan de banden. Door het vuil dat erin komt, blijft het wel goed zitten haha.

Ik heb ooit wat gevonden ja, maar er is niks wat goed past. Ik heb er zelf jaren naar gezocht en ook horlogemakers weten het niet (niet dat ik verwacht dat ze er hun levenswerk van maken natuurlijk). Wat wil je precies weten? De springbar gaat er vanaf de zijkant gewoon in. Daarna kan je de sluiting erop zetten.

Op dit plaatje schuift de quick release springbar dus vanaf de linkerkant erin.

1 like

29 likes

Ik volg dit even met interesse. Bij mijn 1450 mist dat schuifstukje volgens mij.

39 likes

27 likes

Je ziet wel vaker dat deze ontbreekt, want als die quick release springbar het begeeft kan je dus niet de juiste vinden om het te vervangen. Het heeft een een heel bijzonderen lengte en “hoogte”. Daarom wordt er vaak een gewone springbar in gedaan en dat werkt ook prima. De quick release springbar is ook een vreemde eigenschap van de 1450 en 1447 banden en niemand weet zeker waarom Omega dit gedaan heeft. Het is wel handig als je het horloge plat wilt leggen voor een foto :smiley:

2 likes

Elke dag die keuzestress…het is wat…

39 likes

Gewoon zo dragen toch? Weg stress!

1 like

Top, dat is precies wat ik wilde weten. Ik zoek of ze nog te leveren zijn.

2 likes