Thx
Nee, er komt (nu nog) geen andere.
Ben ff bezig met een andere hobby
waar je het geld ook wel aan kwijt kunt
Had je dus vier speedies de deur uit? Poh ik zou helemaal gek worden van ‘t gemis!
Fijn dat de 321pt nu ook bijna t vliegtuig weer terug instapt!
Dat vraagteken kan zo omslaan
De Mitsukoshi was een goede afleiding! Iets meer dan ik gehoopt had
Ik kijk al uit naar volgende week! Ik snap alleen niet waarom het zo enorm veel langer heeft geduurd. Ik had het begin augustus al verwacht.
Ben er ook bang voor! En de Modsukoshi gaat natuurlijk de verkoop in, dus dat is ook weer een klusje. Deze verwacht ik ergens in oktober terug van de service.
De 105.012-66 (1967) naast de 3590.50 (1990). Beiden volledig in originele staat (dus geen onderdelen die er niet op horen te zitten) en mooi om de evolutie te zien.
Hoe hebben ze het opgelost met de kroon, is daar een nieuwe rubber in getjoept bij de service, of is die nu niet waterdicht?
Nee ik heb bewust gekozen om alles origineel te laten. Dus zo lek als een mandje volgens de test! Maar dat is getest op 3 bar. Ik ga er niet mee zwemmen. De pakking van het achterdeksel is wel vervangen en voor de service heb ik 'm nog afgespoeld onder de kraan -met de drukkers en kroon omlaag- en er was niks aan de hand. Als het toch onderhouden wordt, dan maar de harde test. Dus ik vrees niet zo voor een regenbuitje. Ik ken vintage eigenaren die een half uur te laat op hun werk kwamen, omdat ze moesten schuilen voor de regen
Bedankt voor de tip , navraag gedaan en ze gaat binnenkort op onderhoud naar omega
Een kroonrubber is niet te vervangen. De hele kroon moet dan nieuw. Die pakking zit achter een friction-fit ingeperst plaatje; dat er niet meer uit te krijgen is zonder de kroon te slopen. Dit is universeel trouwens; niet Speedmaster-specifiek.
@Ron-W denkt er anders over, is wel wat werk wat horlogemakers zich niet op de hals halen
Ik probeerde daarom erachter te komen hoe origineel die was.
Tagheuer heeft op mijn Carrera cal. 360 geen nieuwe kroon gezet, ik weet dit omdat het me anders €450 extra had gekost bovenop de complete service van 1k.
Ik zou het niet weten, want genoemd forumlid staat bij mij op negeren. Klemtoon op tweede lettergreep
Wonderbaarlijk hoe jij die oude draadjes zo snel weer kunt vinden ! Top.
En het is inderdaad geen “echt” werk zoals een uurwerkhersteller het zou doen, maar er is wel een goede methode met een staking set die een professional zou moeten kennen.
Jammer voor @PeterLC dus dat hij dit niet ziet want dat had hij nog wat kunnen leren van mij ;
[Removing oring from waterproof crowns - Your Walkthroughs and Techniques - Watch RepairTalk]
https://www.watchrepairtalk.com/topic/24805-removing-oring-from-waterproof-crowns/
Maar dan hou je nog steeds een risico op damp binnentreding, transpiratie en dergelijke, dus wel goed in de gaten houden. Het eruit pulken van de oude O ring was best te doen of anders volgens deze link
[Removing oring from waterproof crowns - Your Walkthroughs and Techniques - Watch Repair Talk]
www.watchrepairtalk.com/topic/24805-removing-oring-from-waterproof-crowns