Speedmaster only VII (Deel 7)

35 likes

31 likes

29 likes

18 likes

Een kleine speedy collectie die is gepasseerd, altijd leuk om even te delen!

En deze is ook eindelijk binnen gekomen:

Lekker hoor.

36 likes

Late reactie van mij… excuus!
Maar indien de gelegenheid er voor is dan kan dat wel hoor :grinning:

1 like

Mooie aanwinst :+1:

Ik hou het vandaag bij zomers wit

19 likes

Kan iemand mij helpen aan wat info uit Moonwatch Only? Ik kan de komende weken niet in die van mij kijken :palm_tree:. Ik zou graag willen weten wat de afmetingen zijn van de period correct doos voor een 345.0809 Speedymoon.

En of het deze is:

Of deze:

Kan 1 van jullie liefhebbers mij dit vertellen? DM is mss handig. Thanks :v:

5 likes

Het zou kunnen, doosje hier is de burgendy box. Model afhankelijk zeggen ze de donkerrode/groene box of witte lange box. (Zie dm)

1 like

Top! RJ wist al wel te melden dat het niet gaat passen. Maar dat is mogelijk info vanuit Omega geweest en niet getest met bijvoorbeeld dunnere springbars. De FOIS2 lijkt iets langere lugs te hebben?

Ik heb hetzelfde probleem op dit moment (geen toegang tot MWO) maar er moet 866 op het instructieboekje staan. Als dit bij deze set ook zo is, zal het ook het juiste doosje zijn denk ik.

Je kan even zoeken naar (NOS) exemplaren die recentelijk via veilingen zijn verkocht. Daar had ik het ook gezien.

Afhankelijk van het land kan het ook met een andere doos zijn geleverd.

1 like

Thanks! Op verschillende sites zie je “full sets” met 2 verschillende boxen. De 2 afbeeldingen die ik hierboven postte. Dus een vierkante, rode doos. En een rechthoekige, donkerrode doos. Verder hebben ze wel dezelfde stijl, dus afgeronde hoeken en een uitneembare standaard. In moonwatch only staat de rechthoekige vermeld als correct. Met dank aan @Benoitf . Maar die vierkante staat er uberhaupt niet in.

Edit: @YY77 plaatste laatst deze NOS set, met de vierkante rode doos zie ik :man_shrugging: wsl zijn ze allebei period correct.

Vraag voor de Speedmaster guru’s hier:

Ik ben voor mijn verlovingsfeest op zoek naar een vintage Speedmaster van rond jaartal 1999.

Budget is rond de €1500 incl box, online zie ik op Chrono een aantal staan in Japan, o.a. een witte Day-Date ref 3523.30.

Mensen hier tips, aanraders of zelf wat in de aanbieding toevallig?

Dozen werden pas bij de dealer uitgegeven, vandaar dat vintage verzamelaars er niks om geven en dealers wel :smile:

Setje enigzins compleet maken is wel leuk toch. Weet jij alles van :smile:

1 like

Die volg ik niet. Waarom zouden dealers erom geven als hun klanten dat niet doen?

Zeker maar zekerheid ga je niet echt krijgen met dit soort referenties. Van mijn 105.012 zijn er ook 6 varianten van dezelfde box. Dus andere lettertypes, wel of geen doosreferentie onderop etc. Dus gewoon kijken wat je er aan uit wilt geven voor je eigen plezier.

Extra premium vragen

2 likes

Aan klanten die er volgens jouw stelling niets om geven?

Ik denk dat veel verzamelaars dat wel degelijk doen.

De afgelopen maanden was ik in het weekend zo druk geweest met studie dat ik helaas weinig tijd had om de Speedmaster op de gevoelige plaat te leggen. Nu de studie klaar is (en diploma binnen is :grin:) had ik vandaag eindelijk weer eens tijd. Het licht is momenteel ook echt perfect!

Dus bij deze:

57 likes

33 likes