Ze noemen het tegenwoordig de FOIS2
Ik ben nog van de tijd van de pre moon en de pre professional.
gefeliciteerd! Ik vind deze nieuwe dial nog mooier uitkomen dan de oude. Heb je die ook terug gekregen?
Horloge voor vandaag
Vanochtend de Snoopy in het echt kunnen zien en passen bij de Omega Boutique. Stond hoog op de lijst maar wilde hem wel eerst zien en dat is dus gelukt mede dankzij de foto’s van @drh. Alle vorige keren dat ik langs ben geweest hadden ze die niet om te bekijken.
Moet zeggen dat het echt een mooi en leuk horloge is. Vind alleen de meegeleverde band echt afbreuk doen aan het draaggenot. Wat voelde die echt stijf aan, zou meteen een 3861 bracelet erbij nemen.
Het een prachtig horloge om te zien in real life in de hand, bij het passen in de boutique en op foto’s.
Maar op de een of andere manier nu een paar uur verder heb ik niet meer de drang om tot aanschaf over te gaan. Heel apart dat na het passen en de pasfoto’s weer te bekijken dat het gevoel en de wens om deze toe te voegen aan de collectie kleiner is geworden ten opzichte van de Rising Sun en Ultraman. Deze twee hoop ik ook nog eens real life te kunnen zien voordat ik de knoop doorhak.
Anyway, wat plaatjes van de pas sessie voor de sfeer. Het blijft wel een prachtig horloge.
We waren daar deze week. Snoopy kwam ook voorbij. De boetiek manager ging hem in de vitrine leggen als exhibition only.
Mooi dat ze hem daar nu hebben en dat een ieder even kan komen kijken. Strap is niet te doen inderdaad.
Volgende maand is het 5 jaar geleden dat de snoopy werd geïntroduceerd. In den beginne niet beschikbaar en ik meen dat ze in het voorjaar van 2021 op forums en insta verschenen. 2 a 3 jaar een mega-hype watch geweest, met Chrono24 prijzen boven de 30k euro.
In Omega Boutiques was het protocol dat alleen bestaande recente klanten van de boetiek kans konden maken op een Snoopy.
In 2024 veel berichten van mensen die “de call” hadden gekregen en ik denk dat toen de productie flink is opgeschroefd. Ik schat dat er op het moment zo’n 15.000 exemplaren zijn verkocht.
Mocht de AD / OB dans te veel voor je zijn; tegenwoordig zo rond de 14k nieuw nieuw op chrono dus rechtstreeks ws rond de 13 / 13,5.
De laatste moderne omega die nog boven retail gaat op de parallelle markt. 321tje gaat al een tijdje onder list.
Voor de liefhebbers die nog altijd op zoek zijn naar dit bijzondere horloge nu wel goed bereikbaar via beide wegen.
Hij is anders wel afgeprijsd hoor.
Oh, dat verandert de zaak.
Vroeg wat een beetje de wachttijd was omdat ik sowieso niet van plan was om vandaag aan te schaffen. Iets met nadenken/bezinken en iets met op dit moment ontoereikende fondsen.
Kreeg van de persoon die mij hielp te horen dat als ik nog een Omega erbij nam dat ik hem kon meenemen. Probeerde mog te vissen of een 3861 bracelet met correcte springbars een optie was ipv een extra horloge. Maar daar kwam geen concreet antwoord op behalve dat een bracelet ongeveer 850 kost en dat wachtlijsten flexibel zijn.
Ik ben benieuwd of Omega nog met een 55 Year Anniversary Snoopy komt dit jaar.
wat een koopje
PloProfje erbij scoren zou Sjiel zeggen!
Nou dat zou eerder een PlofPlof zijn op mijn kleine pols
Horloges komen, horloges gaan. Speedmastervarianten genoeg, heel mooie ook. Maar de huidige ‘standaard’ versie, blijft voor mij dè Speedmaster. Beter wordt het niet. Gewoon het tofste horloge dat er is in mijn ogen.
Komt goed, mocht de begeerte weer opborrelen dan kun je altijd nog eens gaan kijken.
En soms weet je bij het passen dat het niets voor je is, dan kun je hem uit je hoofd zetten. Ook wel eens lekker.
Helemaal eens!
Helemaal eens, mijn Speedy 3861 sapphire gaat zeker op een dag weg bij mij en komt dan op de pols van mijn zoontje als die volwassen is.
Alvast op zoek naar een variant die bij mij zal blijven.
Even wachten, dan komt er een modsukoshi met verse service in het blauw.
Robert-Jan Broer heeft deze toch voor een scherpe prijs te koop staan? 7000 dacht ik?
Even bezoekje aan Fratello HQ
Heel bijzonder dit, de Snoopy zou voor langere tijd een “exhibition only” model blijven, vertelde de boutique manager. Dit omdat er veel vraag is naar het bekijken van het horloge. Ach ja, blijft een Gassan winkel.
Ik heb deze laatst gemaakt. Voor het eerst weet ik niet welke ik beter vindt: kleur of zwart/wit (of je vindt het allebei niks, dat kan ook).
Kleur! Locatie is een patattenveld?