Op speedy tuesday een NA mogen ontvangen, niet zo maar 1 en ook geen speedmaster! Een omega bracelet. Ja tegenwoordig is dat voor sommige ook een hele zoektocht.
Sinds de mooie overname van de cal321 van @myfriendscallmeKC toch op mijn honger blijven zitten gezien het een watch only /no bracelet was. Nu enkele maanden later moet ik toegeven dat het vinden van periode correcte banden geen evidentie is. Prijzen gaan sky high bij dealers en je moet oppassen met sommige aanbiedingen. Ik werd er wat moedeloos van gezien ik geen 3k+ wil besteden aan een bracelet.
De originele bracelets uit die periode zijn de 1506/16, enerzijds verdomd moeilijk te vinden als bracelet apart en anderzijds onbetaalbaar.
Maar; volgens MWo zou de 105.012-66 ook geleverd zijn op de 1039/516, gelukkig zijn die banden iets goedkoper en makkelijker te vinden (lees een klein beetje!!), achter enkele maanden wikken en wegen bij verschillende aanbiedingen uiteindelijk toch de knoop doorgehakt bij een noorderbuur notabene (ik ben belg)! Vandaag ontvangen en direct gemonteerd, de speedmaster geeft direct een ander gevoel, eigenlijk het vintage gevoel waar ik naar op zoek was (wat raar is want het blijft een 1967 gevalletje).
Zeer onder de indruk van de kwaliteit!
Goed om te zien dat het gelukt is. De 105.012 ziet er vlammend goed uit! Geniet ervan.
2020 1861 met Spiralwinder caseback, vanaf mijn vers herbeklede cheapo Ikea bankje.
Bracelet is een 4 jaar oude 1171/633.
Ziet er geweldig uit!
Bedankt!
Top! Gefeliciteerd met deze mooie upgrade!
Ik vermaak me wel hier met de Modsukoshi (twijfel nog of het een echte moet worden…)
Bedankt j! Voor deze pak je een strandkleed mee, vorig jaar ging die gouden gewoon de
Noordzee in
Ja ik ga er op vooruit
Echt zo gaaf! Een 105.012 op leer is leuk, maar zo op flatlink is wel een paar niveaus verbetering vind ik.
Bedankt! Super gaaf om hem nu naast de andere te zien.
1 tip aan alle andere forumleden hier in het speedmaster topic: als je voor een oude of hele oude speedmaster gaat, probeer altijd met bracelet te nemen.
Bedankt, echter een tip die ik, en ik weet vele forumgenoten met mij, al langer ter harte hebben genomen
Daarom zei ik alle “andere” forumleden
Ftfy. Geldt voor alle Speedmasters imho nieuw of oud, staal of edelmetaal. Bracelet