Beide erg mooi maar zo slecht afleesbaar…
Kwestie van de hobby serieus nemen. ![]()
@rjbroer heeft het in een oudere review van de Panerai PAM00615 al eens geschreven:
However, if there something I’ve learnt over the years is that specifications are only on paper. You need to try a watch on the wrist in order to check if it is suitable for you.
Deze nieuwe Speedy gaat veel mensen passen zoals @Petteflet al aangeeft. Vandaag een 47mm om mijn 17,5 cm pols geslingerd… echt ![]()
Daarentegen heb ik je wel meermaals zien neerpennen dat een daytona de perfecte maat is ![]()
Dat klopt! En dat is ook nog steeds zo als het er over gaat wat mij betreft.
Maar vaak hoor of lees je dat iets niet zou gaan omdat het te groot is. En dan vindt men iets te groot zonder dat men het daadwerkelijk gepast heeft. Of te wel op papier is iets 44mm (de nieuwe Speedmasters) of 47mm (een Panerai met true DNA). Maar in de praktijk kan het vaak wel gewoon en ligt het aan het totale ontwerp.
Respectievelijk 47, 41, 40 en 46mm waarbij de Daytona qua totaal plaatje
is en de Panerai het meest stoere ![]()
En nog een 34 en 36mm
Ik vind deze samen met de daytona je het verreweg beste staan.
Ik weet dat wristshots vertekenen maar die Panerai, sub en Breitling vind ik erg groot ogen.
Maar je moet sowieso dragen wat je zelf mooi vindt en waar je blij van wordt. Ongeacht wat iemand anders er over zegt.
Dat ben ik 100% met je eens! Het gaat om de smile en twinkeling in je ogen dat een horloge je geeft ![]()
Ik moest ook even dubbelchecken, ik dacht dat het een deepsea was, afgaande op het “formaat”
On topic:
Hele leuke modellen (vooral de andere ook) om naar te kijken en even te genieten rond de pols maar niet voor mij om dagdagelijks te gaan dragen ![]()
Ik kijk wel uit om ze eens te passen.
Dat moet prima kunnen inderdaad. En met al die groothoek smartphones vertekent het enorm. Je ziet pas echt hoe het staat op afstand of in de spiegel.
Hier voorbeeldje van dichtbij genomen:
En op afstand en gecropped:
Kleurbalans schiet ook niet op tilt op afstand ![]()
Sjiel vond de Apollo8 ook prima te dragen hoor. Mag dan wel een 44 zijn, maar Speedmasters dragen kleiner dan de specs.
Exact!
Je had toevallig een DON Base 1000 van een CK2915 nog ergens liggen? ![]()
![]()
![]()
Goed gezien ! En hij was maar € 85,- op ebay ![]()