Speedmaster only VII (Deel 7)

Middagwissel

23 likes

Even wachten tot deze afgeprijsd is

18 likes

Als jij een diepzwarte Onyx dial vol met witgouden dial-furniture en meteorite subdials kan rocken icm een ceramic enamel bezel en niet te vergeten op een prachtige koelwitte platinum professional case dan gaat een simpel warm 18k witgouden bezeltje op een brushed wijzerplaat je ook nog wel lukken :wink: Dank je wel voor de shout-out en de prachtige fotoreportage, en leuk dat zo’n G2G weer van alles aanwakkert.

Het is hier al vaker gezegd, de get-togethers zijn het gevaarlijkst! Speedmaster liefhebber u bent gewaarschuwd.

4 likes

Tot die tijd…

18 likes

@drh had het perfect geregeld. :ok_hand:t3:
Zoveel hoogtepunten. Zelf weinig foto’s gemaakt.
Flightmaster van @Sjiel is in 3D heel bijzonder. Al die kleuren spatten er vanaf.
De Ploprofs gebruikten hun ellebogen om vooraan te staan, en met recht.
De Longines van @Watchstick_81 is heel verfijnd.

Totaal 3 Ultramannen gezien. @Watchstick_81 op flatlink, 1 op origineel NATO en die van mij op een cordura.

2 Meteoriet met onyx dial gezien.

De Moonshine gold van dokter h blijft indruk maken.

En over deze van Sjiel zijn Watchstick en ik het, zo te lezen, wel eens. Kijk die plaat dan.

En nog een personal favorite, de ST1, was ook in 2 of zelfs in 3-voud aanwezig.

Leuke foto’s met mijn pols erop in het verslag van @Watchstick_81 :wink:
Hoop in de toekomst meer van deze Speedmasters om diezelfde pols te kunnen behouden.
Dus maar langzaam doorbouwen aan m’n (Speedmaster) horlogecollectie.

20 likes

Ik kom ook maar weer eens hier langs.
De Moonwatch (eerder al gehad met cal. 1861). Dit is best een lekker klokkie! :star_struck:

Moet alleen wel wennen aan de nogal kleine ûh ‘damessluiting’, die overigens verder best fraai is. Het is nogal een verschil met de dikke duikers die ik meestal draag! Maar goed, dit gaat vast wel wennen. Vintage vibe enzo … :wink:

Fijn weekend!
:beers:

32 likes

Deze is echt zo gaaf :star_struck: Ik zou echt twijfelen tussen deze en een gouden Daytona op Oyster-flex.

1 like

Mogen we klokkie zeggen van de baas ja :face_with_raised_eyebrow:

Maar van harte Remco :sunglasses: Deze band is echt wel een upgrade t.o.v. die vorige vorige uitvoeringen! Alhoewel dat ene stand in de sluiting wel een beetje minimaal is als je hebt mogen snuffelen aan T-Fit :grimacing:

1 like

Ik zal het haar straks even vragen. :wink:

Klopt. Kan me niet meer herinneren hoe het was bij de 1861? Die was wel een stuk groter volgens mij! Sowieso is de T-fit wel echt heel erg fijn hoor. Daar heb ik met deze warme dagen al veel plezier van gehad.

2 likes

Voorlopig is toch wel snel gekomen <3 mnd :see_no_evil:

3 likes

:joy:

Beide zijn er overigens niet meer. Zowel de Seamaster als ook de Ultra hebben het pand alweer verlaten. Naast deze Speedmaster heb ik nu alleen nog de Tudor BB41 (rood). Ik was op jacht naar de Tudor chrono, maar ik vind eerlijk gezegd de Speedmaster - en dan vooral deze Moonwatch - leuker. Er deed zich een kans voor dus tja. :sunglasses:

12 likes

Gefeleciteerd! Die sluiting is toch wel een ietsje comfortabeler dan pakweg een doxa sub300T of een Sinn 103 sluiting imo.

1 like

Mooie foto’s heren! Het een mooi beeldverhaal van onze prachtige hobby. Het mooiste op een GTG is het delen van de passie die je hebt. Daarbij de verhalen die bij elke special edition horen of de risico’s die je hebt moeten ontwijken.

16 likes

Het is ook een kwestie van smaak. Ik vind deze gewoon een beetje ielig omdat ik anders gewend ben. De DOXA sluiting is het andere uiterste, draagt overigens wel erg comfortabel. Vind ik.

1 like

Ik vind deze band echt top! Heerlijke tapering, mooie sluiting en net dat beetje extra ruimte in de band voor de warmere dagen. Op de saffier versies vind ik de glimmende midden deeltjes op de band ook wel fraai staan. Nog geen behoefte verder om de rubberen band erbij aan te schaffen

22 likes

Schitterende stukken, bedankt voor het uitgebreide verslag.

Wat me vaak opvalt bij die Speedy GTG’s: je ziet vaak professionals, vintage of heruitgaves van de FOiS of 2998 maar, maar zelden DSotM’s. Ligt het aan de grootte of dikte? Ik vind ze wel wat hebben en zeker in een collectie met meerdere Speedy’s. Maar ik ben in de minderheid merk ik :blush:

3 likes

Mijn mening, keramiek is toch wel een risico die velen niet aandurven en dat in combinatie met de grootte is de doelgroep klein.

En een GSOTM laten vallen is al helemaal niet goedkoop;

1 like

Ideetje, op een volgende GTG misschien een gathering van Ultraman op verschillende banden.

We hebben dan al 1 cordura, 1 flatlink, 1 nato, 1 holzer

Missen we nog Nixon en Leer :grin:

4 likes

Dat er opeens 6 Ultramannen allemaal op een rijtje liggen, helemaal opgeprikt. Dan heb je een heel monster attack team.

3 likes

Helemaal tof als er nog een OG erbij zit. In het midden omringd door de next gen. Monster attack team inderdaad :star_struck:

2 likes