Speedmaster only VII (Deel 7)

17 likes

Hou dit vast…

1 like

Ik zou er 100% een Rolex voor wegdoen. Maar waterdichtheid blijft een dingetje bij de Speedmaster, althans in mijn hoofd.

Vandaar dat ik dit een ideaal setje blijft.

Droog = Speedmaster
Nat = Daytona

21 likes

Rolex is lekker zorgeloos idd.
Speedy durf ik net mn handen mee te wassen…

1 like

Duik je hier zo de zee mee in?

Waarom niet?
Geschroefde pushers, perfecte waterdichtheid.

2 likes

Ik heb met mijn gouden Speedmaster 50th Anniversary om de pols in de Noordzee gezwommen. Leek me een beter idee dan het op een handdoek te laten liggen. Geen enkel probleem! De 3861 is een METAS Master Chronometer en daarbij is 50 meter echt 50 meter.

Als je per ongeluk de chrono aanzet, zal dit minder zijn en dan nog steeds waterdicht. Nu is het wel altijd belangrijk dat je buiten de garantie (dus ouder dan 5 jaar) even de waterdichtheid laat checken, dat zou ik ook doen bij elke Rolex. Pakkingen hebben niet het eeuwige leven of kunnen heel soms een afwijking hebben.

Nu zegt elke horlogemaker: waarom het risico lopen?! Alleen het water in met een “duikhorloge”.

Gefeliciteerd!

6 likes

Dat is goed om te weten de volgende keer dat ik m’n handen ga wassen :wink:

3 likes

22 likes

Hahaha, we zijn zo lekker normaal gebleven :grin:

15 likes

Natuurlijk! Vrijwel dagelijks op het moment

19 likes

Nou, als je ziet waar dat zout allemaal kruipt.
Ik neem steevast m’n Doxa en SPB mee op vakantie en dan gaan ze gewoon mee het zwembad of de zee in, maar ik spoel ze wel grondig af erna onder de kraan.

1x niet gedaan en je zag het zout in elk hoekje ophopen.
Dat zou ik toch niet willen met een duur gouden horloge.

2 likes

Een gezouten daytona… :ok_hand:

1 like

Gelukkig heeft Moonshine 18K alleen edelmetalen en reageert het (theoretisch) niet met zeezout.
Ik weet niet hoe dat zit met Rolex geelgoud :wink:

4 likes

Ah zo.

Niks wat niet opgelost kan worden met een service. :wink:
Het blijven gebruiksartikelen. De VC gaat ook zwemmen deze week!

5 likes

29 likes

Klopt helemaal, maar opgehoopte zoutkristallen krassen als een malle en zullen je schroefdraad van je pushers (bij een Daytona bijvoorbeeld) of je o-ringen rondom je kroon kunnen beschadigen.
Goud is een stuk zachter dan roestvast staal, dat hoef ik niet uit te leggen.

Ook dat klopt, maar voorkomen is imho beter dan genezen.

Ik heb geen gouden horloge, dus waar maak ik me eigenlijk druk om :sweat_smile:

2 likes

:white_heart::black_heart::heart:

31 likes

9 likes

Pff zoveel mooie speedys… gotta catch 'em all zo lijkt het lol. Heeft er niemand de nieuwe speedy pilot?