Speedmaster only VII (Deel 7)

Knakt vingers. Oké, daar gaan we.
Bij deze een dikke post met veel foto’s! :camera_flash:

Gisteravond een leuke mini GTG gehad, georganiseerd door @drh op zijn kantoor. Hartelijk dank voor het initiatief nemen en de gastvrijheid! Zo mogen er nog meer komen.

Ik had de Snoopy 50th om, de Speedydoos mee en jullie herkennen mogelijk ook de collecties van sommige andere forummembers.

Sjiel was onder de indruk van mijn gouden '80s Speedy (BA345.0802)

De gouden panda van DrH :ok_hand:

De heerlijke BA145.022 van @PloProfesseur

Veel goud is lekker fout. Alle 18K Speedies bij elkaar.

Speedybirthyear (niet op het forum) heeft ook de BA345.0802 gekocht. Hij heeft de MK2 wijzerplaat (zoals iedereen het is gaan noemen na mijn topic op HF en Omegaforums lol), om erachter te komen dat zijn urenwijzer korter is en ook geen kastnummer heeft op het achterdeksel. Blijft een rare referentie!

Hij nam nog meer moois mee: een hele line-up aan vintage.

CK2998

105.003 “Ed White”

Niet verkeerd! Nogmaals de 105.003

145.012

Links mijn 3590.50 (1990) en rechts de 345.808 (eind jaren '80). Het is vooral het uurwerk dat de rechter “Copper” heel speciaal maakt. Als ik een goede koper vindt voor mijn 3590.50, ga ik voor de Copper.

Opnieuw mijn favoriet onder de “broad arrows”: de Silvermoon van Sjiel.

De lunette is net teveel van het goede, alleen nemen we dat voor lief als ik een mooi tegenkom (in de verkoop).

De pulsation 145.022-69 (denk ik?). Heel mooi!

YY77 had de Trilogy Speedmaster en veel meer moois mee (helaas geen foto)

De Apollo 11 50th anniversary in steel (met beetje goud).

De Apollo 11 35th Anniversary van @Speedy010, de ex van @Mechoj

JoBe was ook aanwezig met zijn collectie, waaronder de Ultraman!

JoBe probeert mijn Longines 5966 (1949). Staat je goed!

Deze ook trouwens, mijn 321 platina.

En ook nog even de Speedy Tuesday 1.

Met die geweldige superluminova print. Robert-Jan Broer was er ook en vertelde dat dit het idee was van Gregory Kissling (voormalig Head of Design bij Omega; nu Breguet).

Slechte foto van een opvallende 11-uur-markering. Dit is een Apollo 11 50th Moonshine en heeft een gekke afwijking in het Onyx. Als je goed kijkt zie je dat het meer transparant is vanuit deze hoek (van voren zie je het niet). Leuke feature en zo blijkt ook maar weer dat het echt steen is.

De witte Speedmaster, heel mooi in dit licht.

Een mod met de wijzerplaat van de Moonshine panda in een reguliere Moonwatch 3861.

De tweede generatie FOIS

KC deed een raar loopje met deze zware kist in de hand…Heel indrukwekkende collectie, lekker gevarieerd.

Even de Rolex 1655’s vergelijken.

Drie Speedymoon 345.0809’s aanwezig. Geen enkele is hetzelfde (mark 1 dial large moon, mark 1 small moon en mark 2 dial large moon).

Tudor Submariners, eentje met een custom faded bezel.

Ook een soort Moonwatch met deze ruige wijzerplaat.

Nipple GMT van DrHm is ook heel fraai.

49 likes

Gaaf man! Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Vakantie in Maleisië is ook wel vrij aardig gelukkig.

Hopelijk tot de volgende!

2 likes

Wat een schitterende Speedmaster. Werkelijk een kunstwerk van buiten en van binnen. Gefeliciteerd met dit top-stuk.

1 like

Wat een geweld!! :star_struck::star_struck::star_struck:

1 like

Genieten alleen al van de prachtige foto’s zeg!!! Dit maakt de hobby en de zoektocht naar net dat ene exemplaar juist zo leuk :partying_face::partying_face::partying_face:
Alvast fijn weekend!

2 likes

:star_struck: :star_struck: :+1:

Behoorlijk wat zwaar geschut , dank voor de foto`s.

Voor mij vandaag de blauwe

15 likes

Mooi spul… :sunglasses:

2 likes

:star_struck: wat een mooie collecties waren er aanwezig.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar de windy city en the big apple zijn ook mooi :grin:

3 likes

“Ik loop een beetje scheef, maar dat is hoe ik leef.”
(“Ik drink wodka, ik denk dat ik kapot ga … :musical_note: “)

Wat een mooie foto rapportage! Was een gezellige mini GTG. Grazie Mille @drh voor het vertrouwen en de gastvrijheid.

Hier zijn de enkele foto’s die ik heb gemaakt.

De diepte in de plaat is niet (met de telefoon) vast te leggen. Heerlijke guilty pleasure!

Eén van de mooie vintage Ploprof’s van @Sjiel Hoe vaker ik deze zie, hoe meer die met me begint te flirten :kissing_heart:

En zijn Flightmaster droeg als een turret (afweergeschut koepeltje) Op de foto oogt deze heel groot, maar hij draagt lekker weg als een Seiko Marinemaster 300.

En als toetje de Panda Pimp :sunglasses: van dokter H

23 likes

Pffffff ik baal me een potje hier :no_mouth::confused:

Mooie fotos en stukken :ok_hand:t2: En dat loopje van @PloProfesseur had ik wel willen zien :grin:

5 likes

Hahaha! Ik deed laatst mijn PloProfloopje in de Bijlmer en kreeg toen spontaan een uitnodiging om lid te worden van een G-Unit :sunglasses: Even uitgelegd dat ik geen zwaar geschut bij me had, maar een veel te groot horloge :rofl:

4 likes

Prachtige collecties! :ok_hand:

1 like

Het ‘concealed’ dragen van een PloProf heeft dit effect, daarom is het aanbevolen om de PloProf altijd goed zichtbaar op de pols te dragen, het liefst met korte mouwen of met ontbloot bovenlijf.

Zo voorkom je misverstanden of vervelende situaties.

@drh heeft een top meet-up op touw gezet. Het wordt nu al in de wandelgangen de Speedmaster G2G #SummerEdition genoemd.
Ik zie ook dat de geuzennaam Dokter H mainstream is geworden, wat wil je dan ook wanneer je een eerste serie 145.022-69 draagt op flatlink met de highly sought-after Pulsation bezel. Een optie die bij Omega werd aangeduid als de Medical watch, een echt doktershorloge.
Heeft u een recept nodig of een doktersverklaring voor uw horlogeverslaving, dan bent u bij hem aan het goede adres.

Sjiel heeft weer met volle teugen genoten van de bijeenkomst en dankt alle participanten voor hun inbreng en voor het delen van de passie.

8 likes

Lekker.

Nu wil ik ook een gouden speedy

:smiling_face_with_tear:

3 likes

en je hebt zo’n mooie gehad

1 like

Middagwissel

23 likes

Even wachten tot deze afgeprijsd is

18 likes

Als jij een diepzwarte Onyx dial vol met witgouden dial-furniture en meteorite subdials kan rocken icm een ceramic enamel bezel en niet te vergeten op een prachtige koelwitte platinum professional case dan gaat een simpel warm 18k witgouden bezeltje op een brushed wijzerplaat je ook nog wel lukken :wink: Dank je wel voor de shout-out en de prachtige fotoreportage, en leuk dat zo’n G2G weer van alles aanwakkert.

Het is hier al vaker gezegd, de get-togethers zijn het gevaarlijkst! Speedmaster liefhebber u bent gewaarschuwd.

4 likes

Tot die tijd…

18 likes

@drh had het perfect geregeld. :ok_hand:t3:
Zoveel hoogtepunten. Zelf weinig foto’s gemaakt.
Flightmaster van @Sjiel is in 3D heel bijzonder. Al die kleuren spatten er vanaf.
De Ploprofs gebruikten hun ellebogen om vooraan te staan, en met recht.
De Longines van @Watchstick_81 is heel verfijnd.

Totaal 3 Ultramannen gezien. @Watchstick_81 op flatlink, 1 op origineel NATO en die van mij op een cordura.

2 Meteoriet met onyx dial gezien.

De Moonshine gold van dokter h blijft indruk maken.

En over deze van Sjiel zijn Watchstick en ik het, zo te lezen, wel eens. Kijk die plaat dan.

En nog een personal favorite, de ST1, was ook in 2 of zelfs in 3-voud aanwezig.

Leuke foto’s met mijn pols erop in het verslag van @Watchstick_81 :wink:
Hoop in de toekomst meer van deze Speedmasters om diezelfde pols te kunnen behouden.
Dus maar langzaam doorbouwen aan m’n (Speedmaster) horlogecollectie.

20 likes