Ha dank je…eerlijk gezegd was dat een toevalstreffer…niet zelf bedacht. ![]()
Ja…ik vind de kroon wel wat klein idd…had wat meer uit mogen steken voor iets makkelijker opdraaien. Maar…het is prima te doen verder. Ratelt mooi. ![]()
Ha dank je…eerlijk gezegd was dat een toevalstreffer…niet zelf bedacht. ![]()
Ja…ik vind de kroon wel wat klein idd…had wat meer uit mogen steken voor iets makkelijker opdraaien. Maar…het is prima te doen verder. Ratelt mooi. ![]()
Mooi horloge momentje inderdaad.
Hier sinds lange tijd een ochtend vrij dus maar even de specs opgevraagd ![]()
Mijn pa stuurde dat hij nog het originele dagblad uit 1969 had liggen met Moonday in plaats van monday, NY daily news geloof ik.
Maak ik binnenkort even een foto van.
Wow dat is tof zeg. Ja leuk er een foto van te zien tzt.
Het gaat (bij mij) ook wat vlotter als je enkel je rechter wijsvinger achter de kroon van boven naar beneden haalt in plaats van pielen tussen je duim en wijsvinger.
Dit vind ik ook echt een topper. Heb even getwijfeld om deze als zomer horloge aan te schaffen maar daar vind ik de bluesy net nog ietsje beter in.
volgens mij is dat niet zo’n goede tip en zet je zo onnodig kracht op het asje.
Ik gebruik mijn duim als tegendruk die dan de andere kant op gaat als de wijsvinger.
Dit vind ik minder makkelijk opdraaien. En…
Dit ook.
Nee hoor het opdraaien gaat prima. Al was het mooi geweest als de kroon iets meer uitstak. Maar het is absoluut geen issue voor mij.
Ik ben 40+…Alles doet al pijn bij het opstaan, dus dat handmatig opwinden van de Speedies kan er ook wel bij.
Ik vind een horloge opwinden altijd een feest en weet ook veel beter hoe lang ze blijven lopen.
Een wissel naar een handwinder 's avonds en het loopt nog de volgende dag. Een automaat heeft niet altijd genoeg gangreserve opgebouwd om de nacht door te komen.
Ik doe het zo. Als ik weet dat ie van mn pols gaat dat pak ik hem alvast in mn hand en opweg naar de opberglocatie:
Handy ![]()
![]()
Dan is het tijd voor een beurtje denk ik (je horloge welteverstaan
).
Je kunt vrijwel elke automaat ook opwinden he, mocht je twijfel hebben over de gangreserve.
Als je hem niet opwindt en alleen een uurtje draagt is dat niet genoeg voor 8 uur lopen. Uiteraard kun je dat voorkomen door de automaat ook een deel op te winden, maar bij automaten ben ik vaak wél ‘‘lui’’ wbt opwinden
Ah op die manier.
Ik dacht dat je automaat het niet uithield na een dag dragen. Dat zou niet oke zijn.
Als ik wissel staat het horloge vrijwel altijd stil aangezien ik een horloge vaak maar 2 dagen draag en veel rouleer.
Ff goedzetten, opwinden en we kunnnen weer.