Speedmaster only VII (Deel 7)

32 likes

Net een platina DD zo :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Gefeliciteerd met deze hele fijne aankoop!

De 3590.50 vandaag!

26 likes

16 likes

:heart_eyes:

1 like

19 likes

21 likes

Goedemorgen :+1:

25 likes

13 likes

Nog steeds de Moonwatch om de pols. :star_struck:

Het ‘gemis’ van een doorkijkje naar het mooie uurwerk blijft kriebelen. Zal ik anders toch maar gewoon een deksel met saffierglas laten plaatsen? De dichte uiteraard wel bewaren voor het geval ik deze Speedmaster weer wegdoe (wat ik voorlopig nog niet zie gebeuren). Twijfels, twijfels. Lekker hoor.

Fijn weekend alvast! :beers:

18 likes

10 likes

Bijna weekend Speedy-liefhebbers!

16 likes

Zit geen risico aan. behalve de portemonnee trekken en wat vaker naar de achterkant kijken. Dat laatste zal zeker geen zeer doen :wink:

2 likes

Zit in mijn herinnering helemaal prima! De voorganger was wat dikker, met grotere/bredere linkjes (voelde daardoor ook minder ‘soepel’), nauwelijks/geen taper en daardoor ook een brede groot ogende sluiting.

(foto’s uit de oude doos)

Ik moest zelf erg aan de huidige wennen, vond hem nogal ielig de eerste dagen. Nu zou ik niet anders meer willen. Ik ben er helemaal aan gewend. :wink:

PS wie heeft de naam “Nixon” verzonnen. Kom je ineens weer overal tegen, behalve bij Omega zelf. Had Nixon trouwens geen gouden? Verzamelaars zijn raar … :thinking::sunglasses: #followthehype

12 likes

Het lijkt Rolex wel, allemaal bijnamen die ze officieel ook niet gebruiken (maar stiekem toch wel in de zoekfunctie op de website…)

1 like

Voor mij is het genot van een doorkijkje op een Speedmaster helemaal nieuw.

19 likes

Begrijp ik volledig… dit is toch gewoon prachtig om keer op keer naar te kijken! :star_struck: vind het zelfs rustgevend om die kleine radertjes te zien bewegen

5 likes

https://www.omegawatches.com/nl-nl/speedmaster-iconic-since-1957/watch/1969-commemorative-edition

2 likes

Tof uurwerk, 321 toch? :star_struck:

De 3861 vind ik ook mooi. Maar ja, en daar heb jij misschien het antwoord wel op; is het echt leuk en ga je er af en toe even voor zitten of … is het eerste uur vooral spannend en kijk je erna nooit meer naar? Dat is nog even waar mijn twijfel zit. Probeer een soort van de kosten te rechtvaardigen voor mijzelf. :wink:

Er is nu geen onderscheid meer in de afwerking, de 3861 is gewoon ook een tof uuwerk om te zien. De vorige generatie had voor de saffierglazen versie een aparte afwerking (1863) tov. de normale 1861, als ik me niet vergis. Dus bij ‘de oude’ zou het minder voor de hand liggen om het deksel te wisselen. Denk ik.

Dat zeg ik: Goud. :wink:
En deze gouden band heeft een andere referentie, vermoed ik zomaar. Maar goed, ik weet wel hoe hypes werken. Heb ook een Kermit gehad … :sunglasses:

1 like