Speedmaster only VII (Deel 7)

16 likes

Is dat die zonnebril van Persol? :blush:

1 like

Ja, geweldige bril! Jij hebt ‘m toch ook? (Influencer)

1 like

Jep! Volgens mij vroeg je aan mij welk model het was. Ik ben er ook erg blij mee. Draagt heerlijk.

1 like

Zeker op een Flatlink of Nixon.
Denk niet dat je lang Rolexloos zal zijn als je dat zou doen.

1 like

:heart_eyes: :star_struck:
Wat een prachtige set foto’s die de details laten shinen

1 like

Dat is de Canopus Gold toch?
Erg under de radar maar wel een pareltje zo op de foto :ok_hand:

Ik zie 4 streepjes tussen de minuten. :see_no_evil:

Het is een service dial van die inderdaad maar dan in een gewone 3861. Hele mooie/bijzondere wijzerplaat die er op de foto nooit echt goed op komt.

1 like

Is het dan niet de dial van een A11 25th anniversary?

2 likes

Je hebt gelijk, ik dacht dat deze ook zo werd genoemd. Maar in ieder geval wel van witgouden variant maar oud.

Toen Handavinci ooit foto’s van deze postte dacht ik ‘als ik ooit een speedmaster wil moet het met deze dial zijn’. Maar sinds ik in dit topic zit zijn er veel andere mooie🫣

3 likes

Klopt, het is de serviceplaat van de BC345.0802 (niet de Apollo 11 25th, alhoewel ze wellicht op allebei worden toegepast). Heel mooi in een gewone stalen Speedmaster! Onderstaande foto is van de Hanmaster. Was een dure mod geworden omdat heel veel wijzersets niet pastte.

En hier twee echte (bijzonder moment, want hoe vaak heb je twee van de totaal 25 gemaakte stuks in je handen):

Dank je! Heel leuke details ook met die laser engraved tekst in de ring en de kaart van Cape Canaveral. En natuurlijk dat stukje echte maanmeteoriet aan de andere kant :-De

15 likes

Die twee details die vallen me nu pas op, terwijl ik hem uitgebreid bij je bekeken en gefotografeerd had :see_no_evil:

1 like

Haha ja dat maakt het ook zo leuk, met het blote oog zie je het amper en onder de macrolens onstaat er een nieuwe belevenis. De grootte van de VS is verhoudingsgewijs gelijk aan de maan (het stukje maanmeteroriet moet de maan voorstellen). Ik vind dat leuke details.

Als je het een vergrootglas naar de print aan de binnenkant van het saffierglas van de Silver Snoopy 50th kijkt, is het ook waanzinnig gedetailleerd. En de roterende aarde is juist weer heel grof vreemd genoeg.

10 likes

Zou het kunnen dat Omega hier een scherpte diepte effect mee wil bereiken, net zoals op foto’s? Objecten die dichtbij zijn scherp afbeelden en objecten die verder weg zijn wazig afbeelden.

De aarde heeft vrij grove pixels en is alleen op deze foto onscherp vanwege de macrofoto. Hier zie je het wellicht beter:

10 likes

Hier is het inderdaad beter te zien. Ik ben benieuwd waarom ze de aarde grover hebben afgebeeld.

10% van de hele batch, 2/20.

Wel twee verschillende dials en bezels. Zijn dit de korte wijzers of de lange, als je ze vergelijkt met jouw geelgouden 0802 en met die van Aludic?

Bedankt voor de info :pray: en tof dat je er twee in je handen hebt gehad.

Dat soort details maakt de SpeedyVerse zo leuk maar ook wel overwhelming af en toe.

5 likes

Owja 20 inderdaad, stom! Ze lijken mij allebei de korte wijzers te hebben, geen idee of ze dat allemaal hadden. Het zijn inderdaad ook de twee soorten wijzerplaten, waarvan ik nog steeds vermoed dat het een kleine batch prototype wijzerplaten was en de daadwerkelijke productie (die op de originele BA145.022 wijzerplaat script leek).

De lunette van de linker is vermoedelijk van de witgouden 25th anniverary? Of gewoon een stalen, geen idee. Je kan de witgouden band nog steeds kopen bij Omega, de rest helaas niet meer. Althans, helaas voor deze eigenaren want ik hoef 'm niet ;-).

2 likes