Juist omdat het je eerste horloge is en 15 jaar je one/only watch is geweest. Dat is onderdeel van jou Ivory story. Weet nog goed dat toen ik hem om had op de GTG vorig jaar dat je het zwembad verhaal levendig aan mij vertelde net zoals je die hier neergezet hebt.
Vanuit mijn perspectief maakt dat de Ivory zoals die nu is voor jou een horloge met persoonlijke verhalen die een hoop avonturen heeft beleefd met jou.
Dat gezegd hebbende, het feit dat je deze poll plaatst geeft mij wel aan dat je sterk twijfelt.
Ik zou even afwachten of horloge24 een prijs kan achterhalen voor een nieuwe. Maar dan ook hier weer, een nieuwe bezel met een kast die avonturen heeft beleefd. Zou je dan ook de kast laten polijsten?
Mocht het toch kriebelen dan gewoon swappen en kijken hoe dat bevalt. Je kan dan immers altijd weer terug swappen.
Bedankt voor het stemmen allemaal. Een overweldigende meerderheid (7/8e) heeft gestemd voor “lekker zo laten”. Conclusie: een persoonlijk verhaal bij een horloge is belangrijk. Sjiel neemt jullie advies over.
Dat is zeker waar, het is voor mij de origin story. Niet helemaal, het is eigenlijk daarvoor al begonnen met de Mark II van mijn vader, maar voor mij was dit het begin. De bezel is natuurlijk een beetje afgepolijst, maar vergeet niet, de kast is ook al 2 keer gepolijst bij Omega. Die lijnen langs de caseband en bij de lugs zijn nog vrij netjes, maar niet meer vlijmscherp. Daarom past de originele bezel prima bij de rest van het horloge.
In dat licht zou je dus kunnen kiezen voor bezel swap én case swap. Dan moet je ook het uurwerk omwisselen want de serienummers op het uurwerk en op de kastpoot komen overeen. In feite doe je dan een dial swap met wijzers. Probleem is dat je dan met 2 mods zit en bij mijn Ivory moon zit een full set met papers, waarbij het serienummer op de garantiekaart dan niet meer overeenkomt met de referentie. Dus de enige mogelijkheid is de bezel.
Bedankt voor je meelevende reactie. Dit is het helemaal. Ik heb hem ook jaren als daily beater gedragen en daar zijn wat sporen van terug te vinden. Voor mij een mooi aandenken aan een mooie tijd. En ik ben zelf ook niet meer helemaal “nieuw uit de doos”. Uurwerkje en binnenwerk wel altijd goed geserviced.
Dank je wel voor je input. Heel leuk om de actuele prijs te weten. Is toch ook niet normaal? De 3575.20 vind je rond de 4,5 a 5k, maar een service bezel is 1900. Tussen 2006 en 2016 zijn de prijzen met 50% gestegen, en tussen 2016 en 2026 nog eens met 100%. Dan kom je op een 3x. Maar dat is met alles.
U heeft helemaal gelijk, ik heb me er nooit aan gestoord. Het was alleen op het moment zelf even pijnlijk.
Het was meer een gedachte expiriment, toen ik me realiseerde dat ik nu een horloge had met exact dezelfde bezel en dat een bezel wisselen zo is gedaan. Ik speelde even met het idee dus het leek me een leuke vraagstelling hier in het topic.