Over jouw Holzer bracelet. Is dat een Uncle Straps?
Zit op ebay te kijken maar daar zie ik heel veel verschillende origineel Omega Holzer bracelets. Maar allemaal net weer even anders.
Heet het type die jij hebt officieel de Mexico Holzer?
Als ik daar op zoek dus ik o.a. deze: https://ebay.io/m/tiRAmH
Maar die is weer heel anders.
Yep is van US met een striped milled clasp die ik erbij heb gekocht. De mijne is de brushed polished versie die ik met 1861 hollow end links heb gekocht begin van het jaar. Toen hadden ze nog geen 3861 solid end links die ze nu wel hebben. Die heb ik later los aangeschaft en die gebruik ik nu.
Je hebt ook een fully brushed optie.
Let wel op dat je verzend en invoerkosten gaat hebben dus dat moet je meerekenen mocht je voor de Uncle Straps route gaan. Of de bezorging naar een USA adres goed timen als je naar de States vliegt.
Hmm, interessant. Het zou kunnen dat er meedere varianten zijn. De naam Mexico Holzer is niet echt een officiele benaming voor zover ik weet. Die in je ebay link zou in 1983 gemaakt zijn voor zover ik snel kan zien aan de clasp.
Long history short. Er is een periode geweest dat Speedmasters head only naar Mexico zijn verstuurd en door Holzer y Cia SA in Mexico lokaal voorzien van door hun geproduceerde Jubilee stijl banden. Mogelijk zijn er meerdere versies/varianten gemaakt maar dat weet ik niet zeker. Kan er zo snel niet iets concreet over terug vinden. Maar dat zou mij niets verbazen.
Leuk artikel op Fratello waar bovenstaande uitgebreider beschreven staat.
@drh heb jij misschien meer info omtrent “Mexico Holzer” bracelets? Zijn er meerdere varianten geweest? Aangezien jij de OG bent geweest die deze band hier introduceerde met jou gerestaureerde El Mexico
@Eboj Voor welke van de Speedy’s in je collectie zou potentieel de Holzer zijn? Of gewoon om te rouleren?
Iig maakte Holzer allerlei bracelets, ook voor Rolex bijvoorbeeld. Je ziet ook wel Datejusts met een Holzer jubilee. Overigens maakte Holzer ook Flatlink bracelets die je weleens tegenkomt op Omega horloges. Dus 2 bracelets waar ze dichtbij het origineel bleven. Maar het meest bekend en uniek qua smoel is de 5-link “3 grote brushed/2 kleine polished” die Uncle Seiko opnieuw heeft uitgebracht. En dat maakt het wel een erg gave look op een Speedmaster. Imho
Toen iig lokale productie om import tariffs te vermijden die in de 70’s daar soms wel 70% waren op luxe items.
Heb even MWO niet bij de hand en de Speedmaster 145.022-71 op Holzer ook niet, de komende dagen.
Die van mij is qua stamps in de clasp redelijk basic. Er staat alleen J/M in (Joske/Mexico), schijnt een warenhuis uit die tijd te zijn. Overigens krijg ik snel meer informatie over waar dit horloge geleverd is.
Om eerlijk te zijn ben ik alleen maar benieuwd naar info over deze band, omdat ik hem mooi vind. Niet direct de bedoeling om hem erbij te nemen.
(@Sirlatete ook bedankt voor bericht)
Er zijn zoals @drh al zegt verschillende soorten Holzer banden en dat wist ik niet.
De
vind ik daarbij de mooiste.
De vindbaarheid van een originele “Omega” Holzer is niet al te goed neem ik aan?
M’n 2e post hier, na de speedmaster date de logische volgende stap… heb n pols van 18cm en wat me vooral stoorde aan de date was dat ie vond ik te klein was, heb dit raar maar waar niet bij deze…
Eens, deze Holzer geeft de Speedy echt een toffe aparte look. Door jouw 145.022-71 heb ik de Uncle Seiko gekocht. Blijft tof om te zien hoe goed deze is hersteld.
Oeh, nice. Dat maakt het wel helemaal af voor een liefhebber zoals jij.
Check, heb geen verdere research gedaan maar ben benieuwd hoeveel varianten er voor de Speedmaster gemaakt zijn. Vermoed wel dat vindbaarheid lastiger zal worden aangezien deze Holzer banden puur voor de Mexicaanse markt waren.