Speedmaster only VII (Deel 7)

Zwart wit , wit zwart

37 likes

Zoekt een van de SpeedyMoon-ers @drh of @Watchstick_81 nog een boekje cal 866 ?

2 likes

Ligt vooral aan de prijs en het jaartal. Die van mij is februari 1986 dus boekje moet van ervoor zijn :slight_smile:
Heb 'm nog niet gemist, dus daarom is de prijs bepalend.

Lekker setje! AP toch niet vertrokken al?

1 like

Uit 6/85 maar hij vraagt € 450,- …

Proficiat! Jing-Jang

1 like

Nee, dank je. Geen heel gekke prijs, alleen voor iets dat op zolder belandt, nu niet belangrijk.

1 like

Fantastisch! Echt heel fraai JoBe! Zijn de subdials trouwens roségoud en de lunette geelgoud? Wellicht al gemeld, alleen niet opgeslagen. Kan natuurlijk ook door het hesaliteglaasje komen.

En JB Champion maakte de 1175 band in VS, toevallig laatst weer iemand over gesproken.

2 likes

Staat op C24 uit Italie, en je kunt een bod proberen, zoveel kopers zullen er niet voor zijn.

1 like

Heel erg bedankt! Het blijft een genot om naar te kijken.

Beide geelgoud.
Ik denk dat dat een beetje roségoud lijkt door de schaduwwerking van de ringen in de subdial.
Zeker als de lunette door de lichtweerkaatsing helder geel is zoals te zien is op die foto waar jij naar verwijst.

Tritium is hier ook goed te zien in de urenwijzer.

9 likes

Prachtige macrofoto van de Liberace. Ik vind die subdials mooi, en de tritium lume past er goed bij, prima combi zo samen.

Uit de categorie ‘familie van de Speedmaster’, presenteert Sjiel een Speedmaster variant.

De Omega flightmaster. Met het 910 caliber (een opgevoerde 861) een echte pilots watch.

Vaak afgedaan als te groot en te gecompliceerd, maar het blijkt het best bewaarde geheim van Omega te zijn dat deze net zo prima draagt als een Speedy. En met de kleur-gecodeerde kronen en pushers helemaal niet zo gecompliceerd.

18 likes

Dat heeft Frédéric Robert mooi ontworpen.

Het misstaat hier niet om nog eens naar Sjiel zijn informatieve NA topic te verwijzen.

Edit. Het 910 uurwerk is gebaseerd op het 861 uurwerk. Ik voel enige verwantschap tussen de Flightmaster en de Liberace Moonwatch. :grin:

1 like

Het zonnetje doet m goed :heart_eyes:

17 likes

Vandaag deze 2 gepast (ik was er toch). Had niet verwacht dat ik ze zo mooi zou vinden…er is wel een zaadje geplant.

16 likes

Beide top maar Daytona met zwarte plaat vind ik mooier gaat de speedy weg of Daytona erbij??

1 like

Deze Speedmaster moonphase heeft een kast van 44,25 mm en een lug to lug van 50 mm.
Kan je die maten hebben om jouw pols?

De Ed White heeft een lug to lug van 48 mm. Ook iets groter dan de ‘standaard’ Professional door de straight lugs.

3 likes

Mijn pols heeft een omtrek van 20 cm. Dd Moonphase paste perfect. Die andere was met zijn 40 mm ook prima hoor, iets subtieler…

3 likes

Het brein achter onder andere de flightmasters en de PloProfs. De Gerald Genta van de late 60s vroege 70s Omega professional horloges. Hoofd van de “Marine Unit” designafdeling.

1 like

Ik krijg weer zin om de witte Speedy om te slaan :white_heart::black_heart::heart:

3 likes

No problemo !

De Ed White wordt zeer gewaardeerd door zijn cleane strakke voorkomen. Geen crown guards, straight lugs en bijpassende flatlink bracelet.
En vergeet niet het superieure 321 uurwerk die je door de glasbodem kunt bekijken.

1 like