Hè hè ik mag weer meedoen hiero! 3861 hesalite overgenomen van een tof forumlid. Vandaag tegen een stalen rand gestoten, of course… klein veegje op het glas. Dus de Polywatch maar weer eens tevoorschijn gehaald en presto! Je ziet er niets meer van.
Welkom terug en gefeliciteerd met de na
Ja.
Deze blijft leuk ![]()
Dit is ook een mooie.
Misschien toch maar een speedy ipv een rolex als opvolger.
Jammer dat @Rizzz007 niet hapt ![]()
Waarom niet allebei? Jij kan toch niet zonder Rolex
Geweldig! Heb nog steeds nooit een 1861 gedaan. Vind niet dat ik er geld voor kan vragen om iemand proefkonijn te laten zijn. Mijn '20 exemplaar gaat binnen 1 of 2 jaar onder het mes; dan weet ik door vallen en opstaan wat het beste werkt, en kan ik hem in opdracht gaan servicen. ![]()
Waar kun je op letten bij deze specifieke configuratie?
- Long S & R (Wijzerplaat): Als je goed naar de tekst “Speedmaster” en “Professional” kijkt, zie je dat de poot van de S in Speedmaster heel ver naar rechts onder de letters doorloopt (de ‘long S’). Daarnaast is de R van Professional aan de onderkant verlengd (de ‘long R’). Dit specifieke type tritium-wijzerplaat werd maar een relatief korte periode gebruikt in de jaren '80.
- Tritium Patina: De uurmarkers en de wijzers hebben de kenmerkende, vintage crèmewitte tot lichtgele verkleuring (patina) die hoort bij verouderd tritium-lichtmateriaal (gemarkeerd met
T SWISS MADE Tonderin). - 1450 Band: Deze band herken je direct aan de dikke, ronde en massieve schakels. Hij staat erom bekend dat hij veel minder ‘stretch’ heeft dan zijn voorganger (de 1171) en sluit perfect aan op de kast met de kenmerkende 808 endlinks.